کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سومین سوت‌زن ناهنجاری بورسی، چطور پاداش خود را دریافت کرد؟

3 بهمن 1401 ساعت 7:57

سومین سوت‌زن تخلفات ناشر اوراق بهادار، پاداش ۱۵۱ میلیون و ۳۷۲ هزار تومانی خود را دریافت کرد. روال پرونده سوت‌زنی را در گرافیک زیر مشاهده می‌کنید.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان به سومین گزارشگر ناهنجاری در بازار سرمایه اعطا شد. گزارش موجود تخلف یک ناشر فرابورسی بود که تخلف عمده ناشر، عدم رعایت صرفه و صلاح سهامدار، عدم افشای فوری اطلاعات و عدم پاسخگویی به‌موقع به مکاتبات سازمان بورس بوده است. پاداش سوت‌زنی البته پایان ماجرا نبود. مدیران شرکت و اعضای هیات مدیره آن مشمول جرایم نقدی شدند و سلب صلاحیت از تصدی مدیریت برای یک دوره مشخص و معین، در حکم قطعی و نهایی متخلفان وجود دارد.
تصویر زیر روند کامل پاداش سوت زنی از اعلام اولیه در سایت دیده‌بان تا پرداخت نقدی را تشریح می‌کند:

به گفته سرپرست اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه سازمان بورس، تمام گزارشگران ناهنجاری می‌توانند از طریق سامانه دیده‌بان گزارش‌های تخلف را به اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه ارسال کنند. ارسال گزارش‌ها به دو طریق «با نام و بی‌نام» امکان‌پذیر است لذا افرادی که متقاضی دریافت پاداش باشند باید به طریق «با نام» گزارش خود را ثبت و برای اداره دیده‌بان ارسال کنند تا پس از بررسی و ارائه گزارش به هیات مدیره سازمان ۱۰ تا ۳۰ درصد جرایم، به عنوان پاداش به گزارشگر ناهنجاری تعلق گیرد.


کد مطلب: 17734

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/17734/سومین-سوت-زن-ناهنجاری-بورسی-چطور-پاداش-خود-دریافت

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com