کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوشش زنده؛

سامانه «تراز» وزارت اقتصاد رونمایی می‌شود

3 بهمن 1401 ساعت 16:36

آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران و رونمایی از سامانه تشخیص و تشویق فعالان اقتصادی قانونمند و خوش حساب «تراز» امروز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارائی، رئیس‌کل گمرک و جمعی از فعالان اقتصادی در حال برگزاری است.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، «تراز» طرحی است که برای حمایت و تشویق از شرکت‌های خوش حساب و خوشنام بخش خصوصی تعریف شده است؛ این نام توسط وزارت اقتصاد از این جهت برای این همایش و طرح انتخاب شده که بتوان شرکت‌های فعال بخش خصوصی که در تزار تجاری ایران با معیارهای مختلفی، چون مالیات، نظام بانکی، واردات، صادرات، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی اصطلاحا خوش حساب هستند را شناسایی و به آن‌ها خدمات ویژه در همه بخش‌های یاد شده، ارائه دهد.

گمرک هم به جمع حامیان بورس پیوست/ بسته حمایتی گمرک هفته آینده رونمایی می‌شود
محمدرضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران گفت: برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بسته حمایتی در نظر گرفته‌ایم. شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به علت اینکه از شفافیت‌های بیشتری برخوردارند و صورت‌های مالی متعدد و شفاف‌تری را ارائه می‌کنند، از حمایت ویژه‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهند شد. بسته‌های حمایتی گمرک جمهوری اسلامی طی هفته آینده ارائه می‌شود.

سیستم پاداش و جزا در اقتصاد را به نفع تولیدکنندگان تغییر می‌دهیم
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه نظام پاداش و جزا در اقتصاد ایران در سال‌های گذشته به‌نفع تولیدکننده‌ها نبوده است، گفت: فضای اقتصادی در گذشته برای فعالان اقتصادی و دلسوزانی که به‌ عشق تولید و صادرات کمر همت بسته‌اند، ناهموار بوده است. ما باید در این مسیر عدم توازن پاداش و جزا را تغییر دهیم. کار دشواری است چرا که باید بر یک رویه غلط که رسوب چندین دهه اجرا میشده، غلبه کنیم.


کد مطلب: 17766

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/17766/سامانه-تراز-وزارت-اقتصاد-رونمایی-می-شود

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com