تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : 17787
در حاشیه نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته

صادرات بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار

۰
plusresetminus
از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای صنعت مبلمان صادر شد که به‌ اندازه جمع صادرات سال ۱۴۰۰ بوده است. این میزان صادرات شامل بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار، صادرات تخته‌ام دی‌ای و اچ‌دی‌اف به میزان ۱۵۶ هزار مترمکعب و ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار و صادرات انواع مبل به میزان ۱۱ هزار و ۶۵۹ تن به ارزش ۳۲.۹ میلیون دلار بوده است.
صادرات بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار
به گزارش صدای بانک از صدای صادرات، امروز سه شنبه 4 بهمن 1401 ، طی یک نشست خبری  "حامد بی‌آزار" معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: این نمایشگاه در سال جاری در مساحت ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع برگزار خواهد شد که در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته ۷۰ درصد رشد دارد.
وی از حضور ۱۹۹ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکت‌های خارجی و نمایندگی‌های داخلی آنها در فضایی به وسعت ۳۱۵ مترمربع حضور خواهند یافت.
بی‌آزار، ارزش صادرات این صنعت در سال ۱۴۰۰ را ۱۰۱ میلیون دلار عنوان کرد، درحالی‌که در سال ۹۹ این رقم تنها ۵۳ میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان صادرات مربوط است به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، قطر، روسیه، بلغارستان و آفریقای جنوبی.
معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: در نمایشگاه امسال برای حضور ۱۵ نفر هیئت‌های تجاری از کشورهای بلاروس، عراق، افغانستان و ازبکستان برنامه‌ریزی‌شده. همچنین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در زمینه آشنایی با بازارهای صادراتی کشورهای هدف در جریان برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
بی آزار گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه، سه سرفصل دارد:
- اینکه غرفه داران چگونه در نمایشگاه حضور مؤثرتری داشته باشند؟
- آموزش هایی که مربوط به صنف می شود داده شود (یعنی همه اطلاعاتشان را به روزرسانی کنند)
- میزبان ها را با بازارهای صادراتی (کشورهایی که بیشترین صادرات را با آنها داریم) آشنا کنیم.
و مطلب مهم دیگر اینکه تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته در اینست که کارگاه های آموزشی هم داریم که سال های قبل نداشتیم.

" آقای بازاری" مدیر کل سازمان توسعه تجارت ایران ، نیز در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه گفت:
- آشنا شدن با فضای بازارهای جهانی
- دیگر اینکه، بحث شورای سیاستگذاری هست که همکاری داشته و در این شوراها با بخش خصوصی همکاری کرده
- اتصال به بازارهای جهانی و معرفی کسب و کارها در سطح بین المللی
ما یک شعاری داریم که هر نمایشگاهی یک رویداد است. رویداد باید طوری باشد که هم قبل از نمایشگاه باشد و هم بعد از نمایشگاه ادامه داشته باشد.
"علی مغانلو"  دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران در نشست خبری امروز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای صنعت مبلمان صادر شد که به‌ اندازه جمع صادرات سال ۱۴۰۰ بوده است. این میزان صادرات شامل بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار، صادرات تخته‌ام دی‌ای و اچ‌دی‌اف به میزان ۱۵۶ هزار مترمکعب و ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار و صادرات انواع مبل به میزان ۱۱ هزار و ۶۵۹ تن به ارزش ۳۲.۹ میلیون دلار بوده است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران افزود: در زمینه‌ام دی اف  رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات داریم، زیرا تا اسفند پارسال صادرات آن ممنوع بود و پس از آن آزاد شد.
وی گفت: در زمینه نئوپان کاهش صادرات داریم، زیرا روسیه پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی با دامپینگ قیمتی محصولات خود را ارزان‌تر از به بازارهای هدف ایران صادر کرد.
علی مغانلو گفت: تولیدکنندگان خوبی در کشور داریم که طرح‌های توسعه‌ای خوبی تعریف کرده‌اند و با توسعه کیفی محصولات می‌توان فرصت‌های صادراتی بیشتری برای این صنعت پیدا کرد.
در ادامه علیرضا عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران نیز اظهار کرد: ۶۰ هزار واحد صنفی و ۲ هزار واحد صنعتی در هنر - صنعت مبلمان کشور فعالیت دارند.
وی افزود: صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری درشان این صنعت نیست و باید تلاش کنیم صادرات را به 500 میلیون دلار برسانیم.
"علیرضا عباسی" گفت: صنعت نمایشگاهی نباید فقط  مختص به فروش داخلی باشد بلکه باید خروجی داشته باشد و صادرات هم داشته باشیم.
همچنین علیرضا عباسی ادامه داد در زمینه ماشین آلات صنعت چوب، علاوه بر اینکه واردات داریم خودمان هم ماشین آلات مربوط به این صنعت را تولید می کنیم.
همچنین "حسین نوروزی" دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در این جلسه گفت: در کشور ما بعد از صنعت خودرو، صنعت چوب مهمترین صنعت است.
وی افزود: بیش از ۸ درصد اشتغال کشور در این صنعت وجود دارد و یکی از بزرگ‌ترین صنایع کوچک و متوسط ایران به شمار می‌رود.
صنعت ما توانسته است تولیدات داخل را گسترش بدهد و جلوی واردات را بگیرد وی همچنین گفت: به همت اتحادیه ها و صنایع ما دیگر مبلمان وارد نمی کنیم.
وی یادآور شد: تا ۱۰ سال پیش سالیانه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار واردات مبل به کشور انجام می‌شد، اما با همت و اراده اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و یاری  وزارت صمت، صنایع در این حوزه رشد داشتند و واردات کاهش پیدا کردند.
نوروزی تصریح کرد: تا قبل از تحریم‌های ترامپ، بسیاری کشورها از جمله آلمانی‌ها معتقد بودند که ایران می‌تواند به قطب صنعت مبلمان در منطقه تبدیل شود و هم اکنون کارخانه‌ها ما با آخرین فناوری‌های روز جهان مشغول فعالیت هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما