کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استانبول میزبان نشست خریداران و فروشندگان گاز جهان می‌شود

11 بهمن 1401 ساعت 11:05

وزیر انرژی ترکیه از برگزاری گردهمایی دو روزه خریداران و فروشندگان گاز جهان در استانبول خبر داد.


به گزارش صدای بانک از خبرگزاری رویترز، فاتح دونمز روز دوشنبه (دهم بهمن‌ماه) گفت: ترکیه در روزهای ۱۴ تا ۱۵ فوریه (۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه) برای گرد هم آوردن کشورهای تأمین‌کننده و مصرف‌کننده گاز نشستی را در استانبول برگزار خواهد کرد.
وی افزود: ما کشورهای تأمین‌کننده گاز طبیعی در خاورمیانه، مدیترانه، خزر و آسیای میانه را با کشورهای مصرف‌کننده اروپا گرد هم خواهیم آورد.
ترکیه که ذخایر نفت خام و گاز طبیعی اندکی دارد، برای خرید گاز به‌شدت نیازمند واردات از روسیه، آذربایجان و ایران و خرید گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) از قطر، ایالات متحده آمریکا، نیجریه و الجزایر است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه اکتبر پس از انفجارهایی که باعث آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در زیر دریای بالتیک شد، پیشنهاد ایجاد یک هاب گازی در ترکیه را داد.
دونمز گفت: ترکیه زیرساخت‌ها و تجربه در تجارت گاز را دارد و مقام‌های این کشور در حال انجام اقدام‌هایی برای تبدیل شدن به مرکزی برای تعیین قیمت‌های شاخص منطقه‌ای هستند.
وی پس از اعلام امضای قرارداد گازی ۱۰ ساله ترکیه با عمان گفت: هدف ما این است که کشورهای عرضه‌کننده و مصرف‌کننده را گرد هم بیاوریم و به مرکز تجارت گاز تبدیل شویم که در آن قیمت شاخص گاز تعیین شود.
منبع: اگزیم نیوز


کد مطلب: 17998

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/17998/استانبول-میزبان-نشست-خریداران-فروشندگان-گاز-جهان-می-شود

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com