تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : 18048
وزیر نفت در حاشیه هیات دولت؛

بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی

حدود ۶۰ درصد از مشترکان گاز افزایش قیمت نداشتند
۰
plusresetminus
وزیر نفت با اعلام اینکه حدود ۶۰ درصد از مشترکان گاز در هفته های اخیر هیچگونه افزایش قیمتی نداشتند، اعلام کرد: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در دهه فجر به بهره برداری می رسد که روزانه ۵۶ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز را فراوری می‌کند.
بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی
به گزارش صدای بانک، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مرحله، پرونده احداث پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود و این آخرین فاز آن خواهد بود.
وزیر نفت با بیان اینکه برای این فاز از پارس جنوبی حدود ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است، افزود: مجموع طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، بالغ بر ۳ میلیارد دلار است.

مشترکینی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید به صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند
وی در رابطه با تعرفه گاز مشترکان خانگی گفت: پیشتر به مردم شریف و همه مشترکان مشترکان گاز خانگی و تجاری اطلاع رسانی کرده بودیم که مشترکاتی که خارج از الگوی مصرف داشته باشند رویه متفاوتی در پیش خواهیم گرفت؛ آن دسته از مشترکانی که خارج از الگوی مصرف گاز، مصارف غیر متعارف دارند منتظر قبض های بالا باشند.
وزیر نفت گفت: براساس قانون بودجه آن دسته از مشترکانی که در سقف الگوی مصرف گاز هستند هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند و نزدیک به ۶۰ درصد از مشترکان گاز هیچ گونه افزایش قیمت نداشتند.
اوجی با بیان اینکه ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکینی اعمال خواهد شد که طبق سقف تعیین شده در جداول ۵ اقلیم آب و هوایی برای سه ماه زمستان گاز مصرف کنند، اظهار داشت: مشترکینی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید به صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین