کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایانه فروش ارزی؛ خدمت جدید بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور

21 بهمن 1401 ساعت 9:31

از خدمت جدید و دستاورد فناورانه و خلاقانه نوین بانک ملی ایران در حوزه طرح های منتخب تحول بانکداری دیجیتال با عنوان پایانه فروش ارزی (pos ارزی ملی) برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور با حضور سید عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران، مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران و مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و بانک ملی ایران رونمایی شد.


به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران، سید عباس حسینی در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر با قدردانی از تلاش ها و اقدامات بانک ملی ایران در راستای توسعه محصولات و خدمات نوین بانکداری دیجیتال در شبکه بانکی، اظهارداشت: بانک ملی ایران نماد شبکه بانکی و پیشرو و پیشگام در عرصه تحولات و دستاوردهای بانکداری دیجیتال است که همواره در این حوزه موفقیت های بسیاری را کسب کرده است.
وی با بیان این که خدمات و محصولات نوین بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران با ایجاد بسترهای مناسب در سطح کشور برای استفاده عموم و نیاز کاربران باید قابل دسترس باشد، افزود: نقش آفرینی جدید بانک ملی ایران در ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه بانکداری دیجیتال بسیار با اهمیت و جای بسی افتخار و خوشحالی است.
معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: هر ساله بانک ملی ایران باید بتواند با تقویت تولید محصولات کاربردی در بانکداری دیجیتال، نسلی نو و فصل جدیدی را در ارایه خدمات بانکداری غیر حضوری و ابزارهای نو در شبکه بانکی ایجاد کند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که شاهد ارائه خدمتی دیگر از بانک ملی ایران برای نخستین بار در حوزه تحول دیجیتال در شبکه بانکی کشور هستیم، تصریح کرد: راه اندازی و استقرار پایانه های فروش ارزی در سراسر کشور منفعت بسیاری را برای بانک و اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.
حسینی با تاکید بر توسعه و گسترش پوز ارزی در کشور یادآورشد: با هماهنگی نیروی انتظامی و نصب این دستگاه ها در مبادی های ورودی و خروجی کشور خدمتی با ویژگی های منحصربفرد و قابلیت های بی نظیر در اختیار گردشگران خارجی توسط بانک ملی ایران قرار خواهد گرفت.
وی در این مراسم به گسترش و بکارگیری پوزهای ارزی در شعب و واحد های بانک ملی ایران و دیگر شعب بانک ها در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: نصب و بکارگیری پوزهای ارزی بانک ملی ایران در شعب بانک و سایر شعب خارجی بانک های کشور موجب افزایش بهره وری، هم افزایی و توسعه این خدمت خواهد شد.
وی گفت: براساس سیاست های جدید، وزارت اقتصاد از هر سامانه، ابزار های نوین، برنامه های کاربردی و اقدامات جدید در طرح تحول بانکداری دیجیتال که منجر به رضایتمندی، خدمات سریع، آسان و ارزان برای مشتریان شود، استقبال می کند.
حسینی با بیان این که در دولت سیزدهم توانستیم برای نخستین بار در طول تاریخ بانکداری کشور سرمایه بانک های دولتی را افزایش دهیم، گفت: بانک ها تمامی اقدامات و فعالیت های خود را در حوزه های مختلف به عموم مردم و مشتریان خود اطلاع رسانی کنند تا حجم خدمات بانک ها به مشتریان شفاف و اطلاع رسانی شود.
در ادامه این مراسم ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران با بیان این که مصمم هستیم بانک ملی ایران را به عنوان نماد تحول دیجیتال در شبکه بانکی معرفی کنیم، گفت: محصولات و خدمات متمایز و منحصربفرد بانکداری دیجیتالی بانک ملی ایران ابزاری قدرتمند در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان بانک است.
وی گفت: ما در بانک ملی ایران با وجود داشتن کارشناسان و متخصصان نخبه در حوزه فناوری اطلاعات و تحول بانکداری دیجیتال همواره در اندیشه طراحی، تولید و ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی متناسب با نیاز مشتریان هستیم.
نجارزاده با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران نقش مهم و موثری در تحول دیجیتال در کشور دارد، افزود: امروز بانک‌ ملی ایران در زمینه ارائه خدمات بانکی دیجیتالی و غیر حضوری به سرعت و پرشتاب ظرفیت‌های خوبی را در شبکه بانکی به وجود آورده است.
وی در ادامه به پرداخت ارز اربعین و ارائه خدمات کران کارت اشاره کرد و گفت: با دانش کافی و تدابیر اندیشیده شده، شبکه بین الملل و ارزی بانک را توسعه خواهیم داد.
نجارزاده همچنین یکپارچه سازی سامانه های بانک را در اولویت دانست و افزود: اقدامات و فعالیت های بانک ملی ایران در شبکه بانکی به گونه ای برنامه ریزی شده که موجب رضایتمندی مشتریان شود.
در ادامه این مراسم مجتبی توانگر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش ها و اقدامات بانک ملی ایران در حوزه تحول دیجیتال در شبکه بانکی گفت: در گذشته بسیاری از خدمات بانک ها به صورت حضوری بود که موجب اتلاف کاغذ، وقت و افزایش هزینه می شد، اما امروز بانک ملی ایران با درک تحولات دیجیتال با اقدامات اساسی و فعالیت های موثر زمینه تسهیل و تسریع در امور بانکی را برای آحاد مردم افزایش داده است.
در بخش دیگری از این مراسم رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت: در کارگروه ارزیابی عملکرد طرح تحول بانکداری دیجیتال بانک های کشور، بانک ملی ایران با تلاش های گسترده و اقدامات همه جانبه در حوزه استقرار بانکداری دیجیتال کارنامه خوبی را از خود بجا گذاشته است و نشان می دهد با خلاقیت و ابتکار و به طور هماهنگ، منسجم و مشخص گوی سبقت را از بسیاری از بانک های کشور ربوده است.
علی رضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران نیز در این مراسم نیز اظهار داشت: طراحی، تولید و استقرار کامل تحول دیجیتال در بانک ملی ایران به سرعت در حال اجرا است و امیدوارم بزودی با وجود متخصصان و همکاران پرتلاش شاهد تحولات اساسی و موثری در حوزه بانکداری دیجیتال در بانک و شبکه بانکی کشور باشیم تا تمامی کاربران شبکه بانکی از آن بهره مند شوند.
ماهیار با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 100 هزار کاربر به مشتریان ما در استفاده از کران کارت افزوده شده، گفت: به عنوان خدمتی جدید و نوین در شبکه بانکی براساس ظرفیت بازار، پوز ارزی توسط بانک ملی ایران راه اندازی شد که این خدمت جدید به کاربران این امکان را می دهد تا با داشتن کران کرات از فروشگاه هایی که دارای پایانه پوز ارزی هستند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.
لازم به ذکر است، خدمت جدید بانک ملی ایران با عنوان پایانه فروش ارزی (pos) به منظور ایجاد امکان ارائه خدمات پرداخت های ارزی از طریق "کران کارت" تعریف و راه اندازی شده است. با استفاده از این خدمت، دارندگان کران کارت از این پس می توانند با مراجعه به دارندگان پوز ارزی از قبیل سفارت خانه ها، هتل ها، صرافی ها و فروگاه ها و کافه های فرودگاه ها بدون نیاز به همراه داشتن اسکناس، در قبال دریافت خدمات نسبت به انتقال وجه ارزی از حساب خود به حساب ارزی پذیرنده اقدام نمایند. 
ایجاد سهولت و سرعت درانجام مبادلات اقتصادی و ارزی، ایجاد امنیت از طریق عدم نیاز به حمل اسکناس، حذف فیزیکی اسکناس ارز در معاملات ارزی، امکان اتصال و ارائه همزمان خدمات به حساب های ریالی و ارزی پذیرندگان، اتصال به حساب ارزی، نمایش و چاپ مانده حساب کران کارت بدون اخذ کارمزد، امکان خرید از طریق کران کارت و امکان تبدیل ارزهای متفاوت با ارز پذیرنده در زمان انجام خرید از مهمترین مزایای این خدمت جدید بانک ملی ایران با عنوان پوز ارزی است.


کد مطلب: 18335

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/18335/پایانه-فروش-ارزی-خدمت-جدید-بانک-ملی-ایران-نخستین-بار-کشور

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com