تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : 18968
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده و توصیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم

حباب سکه و قیمت سکه (چهارشنبه 10 اسفند 1401)

۰
plusresetminus
قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز کاهش چشمگیری را شاهد بود به طوری که قیمت هر سکه بهارآزادی طرح جدید به کانال ۲۹ میلیون تومانی بازگشت.
حباب سکه و قیمت سکه (چهارشنبه 10 اسفند 1401)
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روز چهارشنبه کاهش چشمگیری را شاهد بود به طوری که قیمت هر سکه بهارآزادی طرح جدید به کانال ۲۹ میلیون تومانی بازگشت. این درحالی است که قیمت طلا و سکه طی چند وقت اخیر رکوردهای خود را با فاصله های زمانی بسیار اندک جابه جا کرده است.
نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در این باره به همشهری آنلاین گفت: در روزهای ابتدایی هفته قیمت طلا و سکه به اوج خود رسید به طوری که قیمت سکه  حدود ۳۷ میلیون تومان و قیمت هر گرم طلای نیز ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان شد.
به گفته وی، افزایش شدید قیمت ها فضایی التهابی را بر بازار حاکم کرده بود و در عین حال با تشدید تقاضا هم مواجه بودیم که بر وضعیت ملتهب بازار دامن می زد.
بذرافشان افزود:‌  انتشار برخی خبرهای سیاسی در سطح جهانی و مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز و کاهش قیمت آن و همچنین تصمیم بانک مرکزی درباره عرضه ربع سکه در بازار مبادله‌ای ارز و طلا و همچنین کاهش اندک تقاضا در بازار موجب شد که از اواخر روز دوشنبه قیمت ها با روندی کاهشی مواجه شود این روند ادامه دار بود به طوری که امروز سکه طرح جدید به کانال ۲۹ میلیون تومانی بازگشت.
وی ادامه داد: با مدیریت بانک مرکزی، کاهش قیمت ارز و در پی آن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در حالی رخ داد که قیمت اونس جهانی طلا طی روزهای گذشته ۲۴ دلار افزایش یافت.
به گفته رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در حال حاضر شرایط خوب و باثباتی بر بازار طلا و سکه حاکم است و مردم دیگر لازم نیست نگران نوسان شدید قیمت‌ها در بازار باشند و می توانند مبادلات خود را انجام دهند.
وی همچنین به میزان حباب سکه نیز اشاره کرد و گفت :در حال حاضر حباب سکه حدود ۵ میلیون و ۶۰۰۰ هزار تومان است که هنوز بسیار بالاست و توجیه اقتصادی ندارد.
بذرافشان ادامه داد: با توجه به حباب بالای سکه توصیه ما به هموطنان آن است که برای سرمایه گذاری، مصنوعات طلا را بیشتر مورد توجه قرار دهند چون هزینه اجرت ساخت طلا حدود یک سوم حباب فعلی سکه است که خرید آن را ارزنده تر می کند همچنین به تقویت بخش تولید نیز که طی سال های اخیر کمی تضعیف شده است،‌ کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ‌در شرایط فعلی به اعتقاد من بازار طلا و سکه به ثبات خوبی رسیده است و طی روزهای آینده نهایتا شاهد ۲ تا ۵ درصد نوسان افزایشی یا کاهشی خواهیم بود که طبیعی است.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر بخش عمده عوامل تاثیرگذار بر بازار سکه را هم قیمت اونس جهانی طلا،‌ وضعیت بازار ارز در داخل کشور و عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: البته هر سال با نزدیک شدن به پایان سال تقاضا برای خرید سکه افزایش پیدا می کند که بانک مرکزی می تواند با افزایش عرضه ربع سکه و حتی ورود به عرضه دیگر انواع سکه آن را تا حد زیادی کنترل کند.
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده ؛ توصیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر | حباب سکه چقدر شد؟ | جدیدترین قیمت ها را ببینید؛‌ امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین