تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : 19209
در حضور رئیسان جمهور دو کشور برگزار شد؛

امضای ۸ سند همکاری ایران و بلاروس و هدفگذاری تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری

۰
plusresetminus
ایران و بلاروس امروز (دوشنبه) در تهران هشت سند همکاری به امضا رساندند که رسیدن به حجم تجارت ۱۰۰ میلیون دلار در سال از جمله مهمترین محورهای ترسیم شده است.
امضای ۸ سند همکاری ایران و بلاروس و هدفگذاری تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری
به گزارش صدای بانک، مراسم استقبال رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» از رئیس‌ جمهور بلاروس صبح دوشنبه با نواختن سرود ملی دو کشور همراه شد سپس روسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور بلاروس پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات خصوصی خود را آغاز کردند.
ارتقا همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله محورهای مذاکرات آیت‌الله رئیسی و رئیس جمهور بلاروس عنوان شده است.
پس از آن مراسم امضای سند، بین آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و «الکساندر لوکاشنکو» برگزار شد که یادداشت تفاهم فرهنگی، تفاهم‌نامه پیرامون گسترش تجاری و همچنین اصلاح پروتکل حمل‌ و نقل جاده‌ای از جمله اسناد امضاشده بین مقامات دو کشور بود.
سپس طرفین در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.
پیشتر رئیس‌ جمهور بلاروس در پیامی در روز ۲۲بهمن به همتای ایرانی خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تمایلش برای سفر به تهران گفت و اظهار امیدواری کرد به زودی برای گفت وگو در مورد مسائل دو جانبه و موضوعات روز بین‌المللی و منطقه‌ای به تهران سفر کند.
رئیس جمهور بلاروس در این پیام نوشت، از آنجا که ایران رشد سریع اقتصادی و رفاهی در شرایط پیچیده امروزی را نشان داده، این کشور یک بازیگر مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید.
سفر همتای بلاروسی آیت الله رئیسی به تهران به منظور توسعه همکاری‌های همه جانبه و دیدار با همتای ایرانی و انجام مذاکرات درباره طرح‌های صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه ای و جهانی است است.
رئیسان جمهور ایران و بلاروس پیش از این شهریورماه امسال در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، به وزراری خارجه دو کشور ماموریت دادند برای تقویت و تعمیق مناسبات دوجانبه تلاش کنند.
به همبن منظور اول آذر امسال نخست وزیر بلاروس در پی توافق های انجام شده در مذاکرات بین رئیسان جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند، در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده بود.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین