تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : 19213

افزایش تولید مس کشور به یک میلیون تن تا ۶ سال آینده

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس از افزایش تولید مس کشور تا ۶ سال آینده به یک میلیون تن خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر، صادرات مس کشور از یک و نیم میلیارد دلار کنونی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
افزایش تولید مس کشور به یک میلیون تن تا ۶ سال آینده
به گزارش صدای بانک، «علی رستمی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت‌های پیشران استان‌های یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و قزوین برای ساخت ۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بخش خصوصی، اظهار داشت: ۱۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری را در شرکت ملی مس هدف گذاشتیم که بتوانیم تولید مس کشور را از ۲۵۰ هزار تن فعلی به یک میلیون تن در افق ۵ تا ۶ساله برسانیم.
وی افزود با توجه به افزایش روند تولید، افزود: در صورت تحقق این امر، صادرات مس کشور از یک و نیم میلیارد دلار کنونی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در مجموعه ملی مس هم اکنون ۲۸ هزار نفر پرسنل داریم که در دو استان کرمان و آذربایجان شرقی بیشترین تمرکز را دارند. پروژه‌های توسعه‌ای هر دو استان شروع شده و پیشرفت‌های خیلی خوبی دارند. هم اکنون در حال جذب نیروهای خوب و تحصیل کرده‌اند و برای جذب اینها، حوزه مسکن یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند موجب انگیزش شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: صنعت مس، صنعت سودآوری در جهان است و برای همین نیروهای ما را کشورهای همسایه مانند ارمنستان از ما می‌گیرند؛ لذا در حوزه رفاهیات کارکنان و پرداختی‌ها باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
رستمی ادامه داد: هم اکنون ۷ درصد سرزمین را اکتشاف کردیم که ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی مس کشف شده و از این منظر در جایگاه ۵ دنیا قرار داریم. باور ما بر این است که بنا به دستور مقام معظم رهبری که دو بار از حوزه معدن گلایه داشتند، بتوانیم اکتشاف‌ها را توسعه دهیم، رتبه‌های یکم و دوم جهان را کسب خواهیم کرد و جایگاه ما بعد از کشور شیلی خواهد بود.
وی افزود: در تولید مس، ایران رتبه ۱۸ دنیا را دارد و می‌خواهیم با برنامه‌ای که در دولت برای طرح‌های پیشران طراحی شده رتبه تولید ارتقا دهیم. اکنون برای بیش از ۲۵۰ سال آینده ماده معدنی در اختیار داریم، لذا صنعت مس صنعت بسیار مهمی برای کشور است و تحریم‌پذیر نبود و در بدترین شرایط صادرات داشتیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس بیان کرد: دنیا به سمت تولید خودرو برقی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود و این به معنای مصرف چند برابری مس است.
وی گفت: دیگر معادن بزرگ مس دنیا در حال پیر شدن است و عیار آنها کاهش می‌یابد؛ اما معادن ایران در ابتدای راه است و موقعیت برای کشور ما خیلی خوب خواهد شد. و این صنعت می‌تواند در تحول و توسعه آینده ایران از صنایع مهمی باشد که اقتصاد ایران را متحول کند.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما