تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : 19255

تاسیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین

۰
plusresetminus
با برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری، اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین تاسیس و راه اندازی شد.
تاسیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین
  به گزارش صدای بانک؛ حسین قاهری رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین، با اعلام این خبر اظهار داشت: انجام مطالعات راهبردی در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی، ایده پردازی، طراحی و ارائه توصیه های تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری با نهادهای سیاستگذار در فرآیند برآورد امکان سنجی، تصمیم گیری و بسترسازی سیاست ها از اهداف عمده تاسیس این اندیشکده است.
وی که در اولین جلسه شورای سیاستگذاری اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین سخن می گفت، تصریح کرد: این اندیشکده در نظر دارد طی تفاهم نامه های مشترک امکان همکاری در پروژه های علمی و تحقیقاتی فی مابین دانشگاه های برتر ایران و چین را فراهم کند.
به گفته دکتر قاهری، اعضای شورای سیاست گذاری این اندیشکده متشکل از شخصیت های برجسته و باسابقه در حوزه روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری ایران و چین هستند.
رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین این اندیشکده را مشتمل بر هفت کمیته سفرا، رایزنان تجاری، فرهنگی، علمی و تحقیقاتی، یونسکو، محیط زیست و راه ابریشم دانست و اضافه کرد: سفرا، رایزنان تجاری و فرهنگی 40 سال اخیر ایران در چین در کمیته های مذکور به همراه اندیشمندان دانشگاهی، کارشناسان یونسکو، کارشناسان محیط زیست و راه تجارت ایران و چین در کمیته مورد اشاره حضور فعال خواهند داشت.
این گزارش می افزاید: نخستین جلسه شورای سیاست گذاری اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین روز گذشته با حضور شخصیت های برجسته و باسابقه در حوزه روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری ایران و چین برگزار شد.
در این جلسه، اعضای حاضر به فراخور حضور در کمیته های مختلف به بیان عقاید، نظرات و پیشنهادات خود به منظور پیشبرد برنامه های اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین پرداختند و مقرر شد تا با هم افزایی بیشتر شاهد بسط و توسعه بیش از پیش روابط برد-برد برای ایران در همکاری های آتی با کشور چین باشیم.
براساس این گزارش چشم انداز اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین برای دستیابی به اهداف اجرایی زیر تهیه و تدوین شده است:
1-    انجام مطالعات راهبردی در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی بین ایران و چین
2-    ایده پردازی، طراحی و ارائه توصیه های تجاری و اقتصادی، ارائه نتایج مطالعات و سیاست پردازی به شکل متن و سایت، ارائه رویدادها و مولتی مدیا
3-    تفاهم و همکاری با دانشگاه های ایران و چین
4-    همکاری با نهادهای سیاست گذار در فرآیند برآورد امکان سنجی، تصمیم گیری و بسترسازی
سیاست ها
5-    همکاری با تجار، موسسات و بنگاه های اقتصادی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای
خاطرنشان می شود: اندیشکده بر اساس مرکز مطالعات علمی تعریف شده و برای وصول به اهداف پیش گفته به انجام تفاهم و همکاری با دانشگاه های ایران و چین، و گفتمان سازی و ترویج عمومی یافته ها و سیاست ها در تعامل با تشکل ها خواهد پرداخت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین