تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : 19257
یک کارشناس بازار سرمایه:

بورس کالا، پافشاری سیاست‌گذار بر قیمت‌گذاری دستوری را کاهش داد

۰
plusresetminus
فرزاد میدانی گفت: معاملات بورس کالا این سیگنال را به بازار سرمایه مخابره می‌کند که پافشاری سیاست‌گذار بر قیمت‌گذاری دستوری، کاهش یافته و فارغ از افزایش نرخ ارز، بازار در حال طی کردن یک روند منطقی بوده و مداخله در قیمت‌گذاری‌ها به حداقل رسیده است.
بورس کالا، پافشاری سیاست‌گذار بر قیمت‌گذاری دستوری را کاهش داد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، فرزاد میدانی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی معاملات بورس کالا و علل افزایش قیمت محصولات در تالارهای مختلف و همچنین روند صعودی ارزش معاملات پرداخت و به بورسان گفت: معاملات بورس کالا این سیگنال را مخابره می‌کند که پافشاری سیاست‌گذار بر قیمت‌گذاری دستوری کاهش یافته است و فارغ از افزایش نرخ ارز، بازار در حال طی کردن یک روند منطقی و مداخله در قیمت‌گذاری‌ها به حداقل رسیده است.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ تجربه گذشته حاکی از آن است سپردن قیمت‌گذاری به نظام بازار همواره موفقیت آمیز بوده است و مزایای قابل توجهی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد داشت.
میدانی در ادامه عنوان کرد: با توجه به رونق معاملات بورس کالا در ماه‌های اخیر، باید منتظر گزارش‌های ۳ ماهه هیجان‌انگیزی از شرکت‌های بورسی باشیم که می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند کلی بازار داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه همچنین به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای بازار سهام و پیش‌بینی چشم‌انداز آتی آن پرداخت و گفت: ریسک سیاسی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع همراهی بورس با انتظارات تورمی است و همین ریسک نیز باعث جاماندن بورس از تورم و بازارهای موازی شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تحولات بنیادی بازار سرمایه در زمینه عبور از قیمت‌گذاری دستوری و ارزندگی قابل توجه بورس نسبت به بازارهای دیگر، به نظر می‌رسد با انتشار گزارش‌های ۳ ماهه باید منتظر یک روند صعودی قدرتمند باشیم.
میدانی خاطرنشان کرد: البته احتمال افزایش نرخ بهره بدون ریسک نیز یک دغدغه جدی برای بازار سهام است؛ اما به نظر می‌رسد بازار سهام پتانسیل کافی برای جذب پول‌های خارج از این بازار را دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین