کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره بیمه معلمان ابلاغ شد

10 فروردين 1402 ساعت 11:12

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره امنیت شغلی و بیمه معلمان را اعلام کرد.


به گزارش صدای بانک، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر مدرسه از روز اول به این فکر خواهد بود که معلمینی را جذب کند که با او همراهی همیشگی داشته باشند.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گلایه بسیاری از معلمان در مورد عدم امنیت شغلی در مدارس غیردولتی گفت: در بخشنامه نیروی انسانی‌ای که جدیداً ابلاغ کرده‌ایم، بخشی از امنیت شغلی مدنظر معلمان مدارس غیرانتفاعی حل خواهد شد. زیرا با این بخشنامه تغییر در نیروی انسانی برای مدیران مدارس هزینه‌بردار خواهد بود.
محمودزاده افزود: موسس یا هیئت امنای مدرسه دیگر هر سال هر نیرویی را به سازمان معرفی نمی‌کنند تا بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی وی صورت بگیرد زیرا هر یک از این فرایندها مستلزم هزینه و زمان‌بر است. لذا مدیر از روز اول به این فکر خواهد بود که معلمینی را جذب کند که با او همراهی همیشگی داشته باشند. در نتیجه بخشنامه نیروی انسانی به این موضوع خواهد پرداخت.
اودر پاسخ به موضوع بیمه معلمان هم اشاره کرد و گفت: برای بیمه معلمان آموزش و پرورش، ساعت مهم است. معلمی ممکن است چندین سال در کلاس‌های درس حاضر بوده باشد اما ساعات تدریس برای بیمه مهم است. این قانون بیمه است که متناسب با ساعات فعالیت به معلم بیمه اختصاص پیدا می‌کند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد: حتماً معلمانی که تمام وقت در مدارس حضور دارند، ۳۰ روز و به صورت یک ماه کامل بیمه می‌شوند. اما اگر معلمی به نسبت ساعتش، به صورت متناسب بیمه نمی‌شود، حتماً مدیران مدارس تخلف کرد‌ه‌اند. در سامانه مشارکت‌ها امکان ثبت شکایت برای آن معلم زیان‌دیده امکان‌پذیر است و ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. موسسین ناچارند طبق قانون وزارت کار، بیمه معلمان را درست اعلام کنند.
منبع: عرشه


کد مطلب: 19343

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/19343/بخشنامه-جدید-آموزش-پرورش-درباره-بیمه-معلمان-ابلاغ

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com