تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴
کد مطلب : 20090
در جمع فعالان اقتصادی کرمان مطرح شد؛

تکمیل پروژه‌های ملی با سرمایه‌گذاری مردم در شرکت‌های سهامی عام پروژه

۰
plusresetminus
وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به مزایای شرکت‌های سهامی عام پروژه، گفت: تسهیل تامین مالی پروژه‌های میان‌ مدت و بلندمدت از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم آحاد مردم در پروژه‌های منتخب و استفاده از سرمایه‌های خرد در تکمیل پروژه‌های عظیم، امکان انتفاع پذیره‌نویسان (سهامداران خرد) از ارزش افزوده ناشی از تکمیل پروژه، نظارت عموم مردم در تکمیل پروژه‌ها و معافیت مالیاتی سود حاصل از انتقال دارایی‌ها به شرکت پروژه از جمله این مزایاست.
تکمیل پروژه‌های ملی با سرمایه‌گذاری مردم در شرکت‌های سهامی عام پروژه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، کارگاه آموزشی انواع روش‌های تامین مالی و حمایت‌های موجود ویژه شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در بازار سرمایه با حضور رئیس کمیسیون امورزیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق کرمان و مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.
وحید روشن قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در این کارگاه آموزشی گفت: تامین مالی از طریق استفاده از ابزارهای سرمایه‌ای مانند پذیره‌نویسی و تاسیس شرکت سهامی عام، افزایش سرمایه در شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و پذیرش و عرضه سهام در بورس‌ها و استفاده از ابزارهای بدهی مانند انتشار صکوک در بازار سرمایه امکان‌پذیر است.
روشن قلب به مزایای شرکت‌های سهامی عام پروژه اشاره کرد و افزود: تسهیل تامین مالی پروژه‌های میان‌ مدت و بلندمدت از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم آحاد مردم در پروژه‌های منتخب و استفاده از سرمایه‌های خرد در تکمیل پروژه‌های عظیم، امکان انتفاع پذیره‌نویسان (سهامداران خرد) از ارزش افزوده ناشی از تکمیل پروژه، نظارت عموم مردم در تکمیل پروژه‌ها و معافیت مالیاتی سود حاصل از انتقال دارایی‌ها به شرکت پروژه از جمله این مزایاست.
در ادامه قائم مقام تامین سرمایه تمدن به معرفی مرکز آنلاین تامین مالی جمعی (آی بی گراد) پرداخت و گفت: تامین مالی جمعی یکی از رویکردهای نوین در حوزه سرمایه گذاری است که هدف آن تامین منابع مالی لازم برای راه اندازی و توسعه کسب و کار از طریق جمعی از افراد مستقل است.
سیدبشیر قبدیان اظهار کرد: در این روش منابع مالی معمولا از طریق اینترنت و با مشارکت های محدود افراد متعدد تامین می شود و آی بی گراد سکوی تامین مالی جمعی شرکت تامین سرمایه تمدن است که با هدف مشارکت مردم در توسعه طرح های اقتصادی بنا شده است.
همچنین مدیرعامل تامین سرمایه کاردان در این نشست به تفاوت تامین مالی از طریق بدهی در بازار سرمایه و بازار پول اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاوت‌ها در مواردی مانند زمان سررسید، حجم تامین مالی، سرعت دسترسی به منابع، تنوع ابزار، بازپرداخت و هزینه تامین مالی است.
احسان مرادی، بیان کرد: ارکان تامین مالی از طریق بدهی شامل نهاد واسط (ناشر)، بانی، ضامن، متعهد پذیره‌نویسی، بازارگردان، امین، ناظر، عامل پرداخت و عامل فروش فراهم می‌شود.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی روش‌های متعدد تامین مالی ارائه شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما