تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : 20110

انواع ارز دیجیتال

۰
plusresetminus
​​​​​​آیا می‌دانید در حال حاضر چه نوع ارزهای دیجیتالی وجود دارد؟ یا از تفاوت ارزهای دیجیتال با یکدیگر مطلع هستید؟ دنیای ترید و رمزارزها بسیار گسترده است و باید برای موفق شدن و رویاپردازی در این بازار بزرگ و پرسود دانش کافی را داشته باشید.
انواع ارز دیجیتال
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین، ارزهای دیجیتال انواع مختلفی داشته و هر کدام ویژگی‌های مالی خاص خود را دارند. برای ثروتمند شدن در بازار مالی کریپتوکارنسی‌ها باید با انواع ارزهای دیجیتال به‌خوبی آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم به سوال «چند نوع ارز دیجیتال داریم» پاسخ دهیم و ویژگی‌های هر کدام از ارزهای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی از انواع ارزهای دیجیتال به‌دست می‌آورید.

ارزهای دیجیتال مالی؛ انجام فعالیت‌های مالی با حذف واسطه‌ها
در پاسخ به سوال «چند نوع ارز دیجیتال داریم» باید عنوان کنیم، ارزهای دیجیتال مالی قسمت بسیار بزرگی از ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند و به‌صورت پلتفرم یا ارزهای مختلفی وجود دارند. ارزهای دیجیتال مالی به چند بخش تقسم می‌شوند که هر کدام خدمات خاصی به مشتریان ارائه می‌دهند.
ارزهای دیجیتالی پرداخت: ارزهای دیجیتال پرداخت پلتفرم‌هایی برای معاملات و تراکنش‌های آنلاین و غیرمتمرکز هستند. اومیسگو، ریپل و استلار لومنز از معروف‌‍‌ترین این رمزارزها محسوب می‌شوند.
ارزهای صرافی: ارزهای صرافی مرسوم‌ترین ابزار برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستند.
ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری: ارزهای سرمایه‌گذاری در بستر بلاک چین و به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین این ارزها پالی مث، ایکونومی و کریپتو 20 است.
ارزهای وام: این ارزها اعطای وام بدون واسطه و در حالت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین را ممکن می‌سازند. ارزهای ات لند و ریپیو کردیت نتورک از این نوع ارزها هستند.
ارزهای جذب سرمایه: شبکه‌هایی وجود دارد که جذب سرمایه و پول را با شبکه بلاک چین به‌صورت غیرمتمرکز انجام می‌دهند. مهم‌ترین این نوع رمزارز کیک آی سی او محسوب می‌شود.
مهم‌ترین هدف شکل‌گیری این ارزها، انجام انواع فعالیت‌های مالی با حذف واسطه‌ها و کمترین هزینه ممکن است. 

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟

ارزهای دیجیتال پلتفرمی؛ اتریوم یکی از معروف‌ترین ارزهای این حوزه
ارزهای دیجیتال پلتفرمی به‌عنوان یک نوع قرارداد هوشمند شناخته می‌شوند و بر پایه شبکه بلاک چین قرار دارند. در پاسخ به پرسش «چند نوع ارز دیجیتال داریم» باید شرح دهیم، ارزهای دیجیتال پلتفرمی یکی از انواع ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. پلتفرم‌های دیجیتالی مزایای فراوانی از جمله حذف واسطه‌ها از معاملات، کاهش هزینه انجام معاملات و امنیت بالا دارند. اولین و مهم‌ترین پلتفرم ایجاد شده در بازار رمزارزها اتریوم است. اتریوم بعد از بیت کوین به بازار معرفی شد و مورد استقبال تریدرها قرار گرفت. اتریوم یک نوع ارز دیجیتالی رمز پایه است که در بستر بلاک چین فعالیت می‌کند.
اتریوم به کاربران اجازه می‌دهد تا همه قراردادها را به‌صورت دیجیتالی و در ساختار قراردادهای هوشمند به کمک شبکه بلاک چین انجام دهند. براساس این اطلاعات اتریوم علاوه‌بر اینکه ارز دیجیتال است، یک نرم‌افزار قابل برنامه‌ریزی غیرمتمرکز در بستر شبکه بلاک چین نیز محسوب می‌شود. قراردادهای هوشمند توانایی انتقال پول و انتقال سایر دارایی‌های مالی را به‌صورت متمرکز و بدون واسطه دارند. پلتفرم‌های نئو و کاردانو نیز بر همین اساس عمل می‌کنند.

ارزهای دیجیتال ثابت؛ تتر معروف‌ترین استیبل کوین
ارزهای دیجیتال ثابت پشتوانه مالی دارند. این نوع ارزها دارایی‌های فیزیکی مانند طلا یا دلار آمریکا دارند و از نوسانات قیمتی در امان هستند. این موضوع باعث شده است ارزهای ثابت به سایر ارزها برتری داشته باشند. به‌عنوان مثال استیبل کوین تتر که یکی از معروف‌ترین ارزهای ثابت است، برای حفظ ثبات قیمت از ارز فیات یا پول رایج کمک می‌گیرد.
ارزهای ثابت برای کنترل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند و به‌عنوان یک پل ارتباطی برای موسسات مالی و سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند. ارزهای ثابت فراوانی در بازار موجود است. ارز دیجیتال یو اس دی کوین، بایننس یو اس دی و دای به‌همراه تتر از مهم‌ترین ارزهای ثابت هستند. با داشتن اطلاعات کافی و سرمایه‌گذاری درست برای بهترین ارز دیجیتال برای سو دروزانه می‌توانید سرمایه خود را به‌خوبی افزایش دهید.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟

مشاهده ویدیوهای آموزشی؛ بهترین راهکار برای یادگیری انواع ارز دیجیتال
در این مقاله به سوال «چند نوع ارز دیجیتال داریم» پاسخ دادیم و برخی از انواع ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های هر یک از آن‌ها داشتیم. درحالت‌کلی انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارند و برای سرمایه‌گذاری‌های متفاوت در نظر گرفته می‌شوند. برای موفق شدن در ارز دیجیتال و رمزارزها توصیه می‌کنیم مقالات متعددی را مطالعه و ویدیوهای آموزش فراوانی را مشاهده کنید تا با برنامه‌ریزی معاملات را انجام دهید.
پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر در زمینه رمزارزها از خدمات آموزشی تیم متخصص داجکس کمک بگیرید. در سایت داجکس مطالب متعددی برای آشنایی بهتر با رمزارزها وجود دارد. دوره‌های آموزشی داجکس صفر تا صد ترید و معامله را برایتان شفاف می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما