کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتصال ۹۶.۸ درصد مجوز کسب و کار به درگاه ملی

صدور بیش از ۳۳ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی

18 ارديبهشت 1402 ساعت 7:45

وزارت اقتصاد اعلام کرد که از ابتدای سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال، ۳۱۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی صدور مجوزهای کسب و کار موفق به دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیکی و بدون کاغذ و نیاز به حضور فیزیکی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور شدند.


به گزارش صدای بانک از وزارت امور اقتصادی و دارایی، از فروردین‌ماه سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال ۸۴۴ هزار و ۵۶۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شده که از این تعداد ۳۱۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی موفق به دریافت مجوز از همین طریق شده‌اند.
همچنین ۴۰۸ هزار و ۲۲۲ درخواست بررسی و رد شده است و ۱۱۹ هزار و ۷۹۱ درخواست در دست بررسی است و بررسی ۸۳ هزار و ۷۷۲ درخواست صدور مجوز با تاخیر مواجه شده است و به این ترتیب شاخص کل پاسخگویی به ۹۰.۱ درصد در درگاه ملی مجوزها رسیده است.
در مجموع در بازه زمانی ذکر شده تا این تاریخ چهار هزار و ۵۶۱ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوزها متصل شده که ۹۶.۸ درصد مجوزهای کسب و کار را شامل می‌شود.
صندوق نوآوری، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، اتاق بازرگانی و وزارت نیرو حائز شاخص پاسخگویی به موقع ۱۰۰ درصدی شده اند و هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌ها نداشتند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان رسمی دادگستری، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و قوه قضائیه هیچگونه مجوزی از طریق درگاه صادر نکرده‌اند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان یک عنوان مجوز، کارشناسان رسمی دادگستری یک عنوان، جامعه حسابداران رسمی سه عنوان، سازمان اداری و استخدامی چهار عنوان، سازمان برنامه و بودجه پنج عنوان و قوه قضائیه ۲۳ عنوان مجوز متصل به درگاه ملی مجوزها دارند.
وزارت کشور، سازمان نظام پزشکی، جامعه مشاوران مالیاتی و شهرداری‌های کلان‌شهرها هم صدور مجوز از درگاه نداشته اند، هرچند که درخواست‌های ثبت شده‌ای برای آنها در درگاه موجود است.

صدور بیش از ۳۳ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی/ اتصال ۹۶.۸ درصد مجوز کسب و کار به درگاه ملی
منبع: اگزیم نیوز


کد مطلب: 20195

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20195/صدور-بیش-۳۳-هزار-مجوز-کسب-کار-الکترونیکی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com