کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی در اجرای تحریم‌ها

27 ارديبهشت 1402 ساعت 8:11

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق کردند تا فعالیت‌های خود را در زمینه اجرای بهتر تحریم‌ها هماهنگ کنند.


به گزارش صدای بانک از ایرنا و به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» آمریکا (OFAC) و «سرویس اقدام خارجی اروپا» (EEAS) و دبیرخانه کل ثبات مالی، سرویس مالی و اتحادیه بازارهای سرمایه‌ای اتحادیه اروپا (DG FISMA) راه‌های هماهنگی در اجرای تحریم‌ها، تقویت پایبندی به تحریم‌ها، تقویت اجرا و بررسی چالش‌های مشترک پیش روی سیاست خارجی را شناسایی کردند.
این بیانیه چند هفته پس از آن صادر شد که نمایندگان آمریکا و اروپا برای بحث و تبادل نظر درباره تحریم‌ها و تقویت بیشتر روابط کاری خود در بروکسل دیدار کردند.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که نمایندگان دو طرف راه‌های جلوگیری از تاثیر تحریم‌های فعلی بر کمک‌های تجاری و بشردوستانه و حفظ آزادی اینترنت در مناطق تحریم‌شده را بررسی کردند.
آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه، چین، ایران، سوریه، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی و برخی کشورهای دیگر وضع کرده‌اند که باعث اخلال در ارائه کمک‌های بشردوستانه و تاثیر منفی بر مردمان این کشورها شده است.


کد مطلب: 20426

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20426/توافق-آمریکا-اتحادیه-اروپا-هماهنگی-اجرای-تحریم-ها

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com