کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

۵ قرارداد تولید بار اول با دانش‌بنیان‌های نفتی منعقد می شود

30 ارديبهشت 1402 ساعت 7:39

مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام‌کرد: (شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهوری و وزیر نفت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، پنج قرارداد تولید بار اول با دانش‌بنیان‌ها منعقد می‌شود.


به گزارش صدای بانک از  ایرنا، علی اکبر پرچ با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: در این نمایشگاه پنج قرارداد تولید بار اول منعقد خواهد شد که از این تعداد، دو قرارداد مربوط به شرکت ملی حفاری ایران و سه قرارداد مربوط به شرکت ملی نفت خیز جنوب است.
وی با بیان اینکه این دو شرکت کارفرما، ذیل شرکت ملی نفت قرار دارند، اظهار داشت: ارزش این پنج قرارداد ۱۱ میلیون یورو است و پس از انعقاد این قراردادها دو شرکت کارفرما و طرف‌های دانش بنیان فرصت خواهند داشت تا اجرای آنها را پیگیری کنند.
پرچ خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرار است این پنج قرارداد فردا در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی به امضا برسد، اما ممکن است قراردادهای دیگری مطرح شود.
وی، تولید بار اول را طرح‌ها و پروژه‌هایی دانست که تاکنون به دلیل نبود فناوری آنها در داخل کشور، شرکت‌های متقاضی در قالب مناقصه، از طریق شرکت‌های بارزگانی و واسط، از طریق واردات تامین می‌کنند.
مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی رییس‌جمهوری اضافه کرد: در ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است که اگر شرکت متقاضی یک فناوری تشخیص دهد که یک تکنولوژی برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود و مشابه آن پیشتر در کشور نبوده است، با تایید کارگروه تولید بار اول که ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شورای راهبردی فناوری کشور قرار دارد، مجوز ترک تشریفات مناقصه صادر و شرکت متقاضی با شرکت‌های دانش بنیان وارد قرار داد می‌شوند.
وی یادآور شد: بر این اساس کارگروه تولید بار اول، توانمندی شرکت‌های دانش بنیان را برای اجرای پروژه‌ای برای بار اول، تایید و همچنین این کارگروه بر اجرای طرح برای بار اول در کشور صحه گذاری می‌کند.
مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی رییس‌جمهوری با بیان اینکه در هر کدام از این قراردادها یک کارفرما حضور دارد، افزود: به ازای هر کدام از این طرح‌ها نیز یک شرکت دانش بنیان قرار دارد که مجری پروژه محسوب می‌شوند.
به گفته وی، عناوین قراردادهایی که فردا ۳۰ اردیبهشت ماه منعقد می‌شود به این شرح است:
- طراحی و ساخت ابزار حافظه‌دار اندازه‌گیری دما و فشار درون چاه
- طراحی و ساخت دستگاه کنترل و تحلیل بستن اتصالات لوله‌های جداری چاه
- ساخت و ارائه خدمات دستگاه اندازه گیری جریان چند فازی سیار
- طراحی و ساخت و خدمات رفع باگ شبیه ساز جریان چند فازی
- طراحی، نصب و راه اندازی پمپ چند فازی

پرچ بیان‌داشت: این قراردادها فردا با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاون علمی و جواد اوجی، وزیر نفت و با حضور شرکت های کارفرما و دانش بنیان به امضا خواهد رسید.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.


کد مطلب: 20491

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20491/۵-قرارداد-تولید-بار-اول-دانش-بنیان-های-نفتی-منعقد-می-شود

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com