کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتظارات کاهشی در کف بازار ارز؛

دلار بدون مشتری در حال عقب نشینی است

31 ارديبهشت 1402 ساعت 17:11

رفتار بازار ارز به گونه‌ای است که در روز‌های آتی نیز شاهد تداوم کاهش نرخ ارز خواهیم بود و افت دلار به کانال ۴۰ دور از دسترس نیست.


به گزارش صدای بانک از ایبِنا؛ در اولین روز هفته، قیمت‌ دلار در بازار غیررسمی ارز تهران روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد؛ به گونه‌ای که از شروع دادوستد‌های بازار امروز، دلار به صورت پلکانی با کاهش نرخ همراه شده و در حال حاضر به میانه کانال ۵۰ هزار تومان در کف بازار رسیده است. نرخی که نسبت به سه‌هفته قبل، حدود پنج هزار تومان ریزش دارد.
 
این در حالی است که در کانال‌های تلگرامی نیز دلار در کف کانال ۵۱ هزار تومان در نوسان است و نوسان گیران در تلاش هستند تا از ریزش دلار تلگرامی به کانال پایین‌تر و شکست مقاومت دامنه ۵۰ جلوگیری کنند.
 
هرچند در واقعیت بازار ارز، دلار در کانال ۵۰ هزار تومان نیز با اندک خریدار روبروست؛ زیرا فضای حاکم بر معاملات ارزی، نشان از انتظارات کاهشی برای شاخص ارزی دارد و معامله‌گران تمایلی برای خرید یا به لفظ خودشان مال‌دار شدن ندارند.
 
فعالان بازار غیررسمی ارز در خایابان فردوسی و محدوده خیابان منوچهری به خبرنگار ایبنا گفتند: «بازار این روز‌ها به دنبال حضور پرقدرت و هوشمندانه بازارساز، کم رمق شده و خبری از خریداران هیجانی نیست و نیاز‌های واقعی ارزی متقاضیان همچون ارز دانشجویی و مسافرتی در مرکز مبادله ایران تامین می‌شود و دیگر نمیتوان با ارائه کارت ملی و مثل سابق ارز دولتی خریداری کرد."
 
 برخی از معامله گران نیز تاکید دارند رفتار بازار ارز به گونه‌ای است که در روز‌های آتی نیز شاهد تداوم کاهش نرخ ارز به ویژه دلار خواهیم بود و افت دلار به دامنه ۴۰ هزار تومان، دور از دسترس نیست.
 
به گفته برخی از صرافان میدان فردوسی نیز، ریسک بازار غیررسمی ارز این روز‌ها بسیار افزایش داشته و ورود به این بازار می‌تواند به ضرر‌های جبران ناپذیر منجر شود؛ کما اینکه به دلیل جرم بودن معامله در فضای غیررسمی و امکان جعل و کلاهبرداری، ریسک معامله و خرید برای مردم عادی و افراد کم‌تجربه و ناآگاه بسیار بالاست.


کد مطلب: 20545

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20545/دلار-بدون-مشتری-حال-عقب-نشینی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com