تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : 20582
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد؛

کاهش ۱۶۴ مگاواتی مصرف برق در نخستین روز اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی

۰
plusresetminus
سخنگوی صنعت برق گفت: کاهش مصرف ۱۶۴ مگاواتی برق در نخستین روز اجرای طرح کاهش مصرف برق خانگی معادل یک‌چهارم مصرف برق استان سمنان رقم خورد.
کاهش ۱۶۴ مگاواتی مصرف برق در نخستین روز اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی
به گزارش صدای بانک از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به اینکه طرح پاداش صرفه‌جویی از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش و اطلاعات مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور ۱۶۴ مگاوات کاهش مصرف در ساعت اوج بار داشته‌ایم و این میزان کاهش باتوجه‌به اینکه نخستین روز اجرای طرح است، رقمی خوبی بوده و امیدوار هستیم با اطلاع رسانی مردم در روزهای بعدی شاهد کاهش بیشتر مصرف برق و مشارکت جدی‌تر مردم باشیم.
وی با بیان اینکه به‌ طور قطع این میزان صرفه‌جویی یک درصد از میزان مصرف مشترکان خانگی است، افزود: ملاک پرداخت پاداش در این حوزه، مقایسه مصرف برق مشترک با دوره مشابه سال گذشته است که در قبض‌های برق این محاسبه نشان داده می‌شود.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف برق تا ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرند که این میزان پاداش ۲۰ برابر قیمت فروش برق به مشترکان با مصرف زیر الگوست.
وی ادامه داد: با یک کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی مشترکان می‌توانند تا ۲۰ برابر از پاداش برخوردار شوند و کسانی هم که بیش از الگوی مصرف هستند می‌توانند در صورت صرفه‌جویی با نرخ‌های ۵ تا ۱۰ برابر قیمت فروش برق خانگی از پاداش برخوردار شوند.
رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت بیشتر مشترکان خانگی برق بتوانیم امسال به لحاظ تأمین برق پایدار تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.
وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.
اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.
بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.
میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند. البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین