تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : 20586
رئیس سازمان بورس:

با مدیریت وزارت نیرو، روند قطعی برق صنایع کاهش یافته است

۰
plusresetminus
مجید عشقی گفت: یک موضوع مهم در حوزه مدیریت مصرف صنایع وجود داشت که با برنامه وزارت نیرو این روند قطعی برق در سال گذشته کاهش داشت و امیدواریم امسال با مدیریت بهتر از صنایع حمایت کنیم.
با مدیریت وزارت نیرو، روند قطعی برق صنایع کاهش یافته است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز و آغاز معاملات برق تجدیدپذیر با بیان اینکه این رویداد می‌تواند شروع زمینه سرمایه‌گذاری عظیم برای آیندگان باشد، گفت: توسعه انرژی تجدیدپذیر یکی از ضروریات بوده است و تابلو سبز و توسعه تجدیدپذیرها در این مقطع زمانی شروع یک سرمایه‌گذاری بزرگ خواهد بود.
وی افزود: یکی از مباحث جدی در برق بحث سرمایه‌گذاری است چرا که به واسطه قیمت‌گذاری در محصولات شرایط سختی برای تامین مالی این صنعت ایجاد شده و به همین دلیل امکان توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه برق تجدیدپذیر نبود.
رئیس سازمان با بیان اینکه با این اقدام، فرصتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده تا بتوانند برای فروش محصولات خود در این حوزه پیش‌بینی از بازار داشته باشند، اظهار کرد: سازمان بورس آمادگی دارد با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ابزاری در قالب سهامی، صندوق پروژه و غیره، زمینه را برای تامین مالی سرمایه‌گذاران تجدیدپذیر فراهم کند.
وی با تاکید به اینکه منابع خوبی در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران حوزه برق تجدیدپذیر وجود دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاران کمترین زمان را برای دریافت انواع مجوزهای تامین مالی در بورس خواهند داشت و در صورتی که درخواست‌های توجیه‌پذیر ارائه شود، بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه محصولات شرکت‌های برق تجدیدپذیر دارد.
عشقی با اشاره به همکاری وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع تاکید کرد: هر چند در سال ١۴٠٠ با مشکل جدی قطعی مکرر و بدون برنامه برق صنایع مواجه بودیم و ضرر و زیان زیادی از این محل متوجه شرکت‌ها و صنایع شد اما در سال گذشته با کمک وزارت نیرو این قطعی برق کاهش پیدا کرد و امسال هم برنامه بسیار خوبی برای مدیریت مصرف برق صنایع طراحی و تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد که سازمان بورس آمادگی و حمایت کامل برای تاسیس صندوق پروژه و دیگر ابزارها برای سرمایه‌گذاران تجدیدپذیر را دارد.
عشقی گفت: سرمایه‌گذاران در این حوزه با دو مشکل کاهش تولید در صنعت برق و مشکل قیمت‌گذاری و انباشت مطالبات مواجه بودند که با راه‌اندازی تابلو برق سبز این مشکلات صنعت برطرف و ابزارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاران این حوزه دیده شده‌ است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین