کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدون کارت از خودپرداز این بانک ها پول بگیرید

4 خرداد 1402 ساعت 16:01

سرویس برداشت بدون کارت بانک ها به این منظور ایجاد شده اند تا افرادی که کارت بانکی خود را به همراه ندارند بتوانند پول نقد دریافت کنند.


به گزارش صدای بانک از سایت خبری بنکر، در متن حاضر، به مقایسه برخی بانک ها از نظر ارایه سرویس پرداخت وجه بدون کارت بانکی می پردازیم تا کمی بیشتر با خدمات و نحوه کارکرد آن آشنا شویم.
در این بررسی بانک های مسکن، اقتصاد نوین، ملت، صادرات، رفاه کارگران و تجارت را انتخاب کردیم تا برخی از تفاوت ها و مزیت های آن ها آشکار شود.

بانک مسکن
اگر می خواهید از خدمت دریافت وجه بدون کارت بانک مسکن استفاده کنید باید کارت را وارد دستگاه کرده و از طریق منوی اصلی، گزینه شارژ و سایر خدمات را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت خدمات برداشت بدون کارت شوید و گزینه صدور قبض برداشت بدون کارت را انتخاب کنید.
سپس باید مبلغ مورد نظر را وارد کرد که این مبلغ حداقل ۵ هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است. در مرحله بعد می بایست شماره موبایل شخصی که قصد دارید برای او پول بفرستید را وارد کنید.
در این هنگام بانک پیامک شماره قبض دریافت پول را برای متقاضی پول ارسال می کند. در مرحله بعد باید رمزی برای دریافت وجه تعیین کرد که این رمز باید حداقل پنج رقم و حداکثر ۱۲ رقم باشد و سپس باید رمزی را برای فرد دریافت کننده وجه، ارسال کند.
نکته مهم اینکه فرستنده وجه بعد از دریافت رسید چاپی حتما می بایست آن را نزد خود نگه دارد زیرا کد لغو این دستور در رسید چاپی آن وجود دارد. طبیعی است در صورت پشیمانی از ارسال وجه می توان از طریق کد لغو، انجام این تراکنش را ملغی کرد.
بعد از انجام این مراحل متقاضی وجه می تواند به سراغ یکی از خودپردازهای بانک مسکن برود و از منوی اصلی خدمات بدون کارت و از طریق انتخاب گزینه برداشت بدون کارت وجه ارسال شده را دریافت کند.
بقیه مراحل همانند برداشت عادی پول است و باید مبلغ مورد نظر را وارد کرده و پولتان را از دستگاه دریافت کنید. بدیهی است مبلغی که وارد می کنید باید مساوی یا کمتر از میزان مانده قبض صادرشده باشد. در هر روز حداکثر سه بار می توان با این روش از خودپردازهای بانک مسکن وجه نقد دریافت کرد و سقف مبلغ دریافتی نیز ۲۰۰ هزار تومان است.
کسی که قبض دریافت وجه را صادر کرده تا پیش از استفاده شده و یا منقضی شدن آن می تواند آن را لغو کند. برای انصراف از این درخواست فرد باید به خودپرداز بانک مسکن مراجعه کرده و از منوی اصلی وارد بخش شارژ و سایر خدمات شود.
سپس می بایست وارد خدمات برداشت بدون کارت شود و بعد گزینه انصراف درخواست برداشت بدون کارت را انتخاب کند. در ادامه باید شماره موبایل و شماره پیگیری درخواست را وارد کند تا درخواست قبلی لغو شده و پول به حساب شما بازگردانده شود.

بانک ملت
به منظور استفاده از سرویس برداشت وجه بدون کارت بانک ملت، مشتری بایستی به یکی از سامانه های غیرحضوری بانک ملت شامل بانکداری اینترنتی، همراه بانک، تلفن بانک و کد بانک (#۷۱۲*) مراجعه کرده و براساس مبلغ مورد نیاز، حواله برداشت وجه بدون کارت صادر کند.
سپس با استفاده از شماره حواله ارایه شده توسط سیستم و رمز برداشت وجه تعیین شده در هنگام صدور حواله، بدون نیاز به کارت بانکی از پایانه های خودپرداز بانک ملت، وجه نقد قابل دریافت است.
در صورتی که فرد انتقال دهنده از درخواست خود منصرف شود می تواند از طریق سامانه های غیرحضوری بانک ملت درخواست خود را لغو کند. البته این پروسه باید نهایتا در زمان دو ساعت صورت گیرد و یا اگر فرد وجه منتقل شده را برداشت نکند حواله صادرشده منقضی شده و پول برگشت داده می شود.
در بانک ملت ارایه این سرویس از راه های خودپرداز، اینترنت بانک، کد بانک (#۷۱۲*)، تلفن بانک و همراه بانک قابل انجام است.

برای انجام این کار از عملیات زیر می توان استفاده کرد:
در منوی ورودی گزینه «صدور حواله برداشت وجه بدون کارت» و انجام عملیات «انتخاب شماره کارت» را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن مبلغ درخواستی، رمز اینترنتی کارت (رمز دوم)، رمز برداشت وجه و شماره تلفن همراه می توان از این سرویس استفاده کرد.
در ادامه با مشاهده اطلاعات حواله (شماره کارت، مبلغ و کارمز) و تایید نهایی به پایان عملیات می رسیم. پیش از تایید نهایی حواله برداشت وجه بدون کارت، مبلغ کارمزد توسط سیستم نمایش داده می شود و در صورت تایید عملیات، کارمزد مذکور از حساب مشتری کسر می شود.
در صورتی که به هر دلیل خواستار لغو این عملیات بودید می توانید با مراجعه به یکی از سامانه های غیرحضوری (مشابه مرحله نخست صدور حواله) با انتخاب گزینه لغو حواله برداشت وجه بدون کارت و وارد کردن شماره حواله و پس از مشاهده اطلاعات و تایید عملیات، حواله خود را لغو کنید.
گفتنی است در صورت لغو حواله برداشت وجه بدون کارت، کارمزد کسر شده قابل بازگشت نیست.

دریافت وجه نقد از خودپرداز
فرد با مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک ملت می تواند با فشار دادن دکمه ثبت و انتخاب گزینه خدمات بدون کارت وارد سیستم شده و سپس با انتخاب گزینه برداشت وجه بدون کارت و درج شماره حواله برداشت وجه بدون کارت و درج رمز برداشت وجه (عدد چهار رقمی) و در نهایت درج مبلغ برداشت وجه، مبلغ مورد نظر را برداشت کند.
باید توجه داشت مبلغ برداشت وجه بایستی دقیقا مساوی مبلغ حواله صادرشده باشد، در غیر این صورت عملیات انجام نشده و خودپرداز پیغام خطا نمایش می دهد.

بانک تجارت
خدمات بدون کارت، این امکان را در دستگاه های خودپرداز بانک تجارت فراهم می کند تا دارندگان تجارت کارت بتوانند بدون نیاز به کارت، از خدمات قابل ارائه در دستگاه های خودپرداز استفاده کنند.
این خدمات شامل برداشت وجه نقد، پرداخت قبوض، انتقال وجوه و خرید شارژ بوده که در حال حاضر و در فاز اول، صرفا خدمت برداشت وجه قابل ارائه است.
بر این اساس مشتریان می توانند مطابق روال ذیل نسبت به استفاده از خدمات بدون کارت اقدام کنند:
مراحل ثبت درخواست خدمات بدون کارت:
– ورود به خدمات بانکداری الکترونیک شامل:

همراه بانک تجارت
خدمات اینترنتی کارت (pg.tejaratbank.ir)
اینترنت بانک تجارت (ib.tejaratbank.ir)
و مراجعه به قسمت خدمات بدون کارت
– انتخاب یا ورود شماره کارت مورد نظر جهت دریافت خدمات بدون کارت
– ورود اطلاعات کارت (رمز دوم پویای کارت، cvv2 و تاریخ انقضا) جهت احراز هویت مطابق با ضوابط کارت
– تعیین و ثبت رمز چهار رقمی خدمات بدون کارت از سوی مشتری
مراحل ارائه خدمات بدون کارت:
– مراجعه مشتری به یکی از دستگاه های خود پرداز بانک تجارت
– انتخاب گزینه «خدمات بدون کارت»
– ورود رمز ۸ رقمی پیامک شده به شماره تلفن همراه متقاضی
– ورود رمز ۴ رقمی تعیین شده از سوی مشتری
– انتخاب مبلغ از منوی برداشت وجه در دستگاه خودپرداز و دریافت مبلغ حواله
ضوابط و الزامات:
– کارمزد مربوط به خدمات بدون کارت، به ازای هر درخواست مبلغ ۱۵,۰۰۰ ریال است.
– در صورت لغو رزرو، کارمزد ماخوذه عودت داده نمی شود.
– حواله بدون کارت، یکبار مصرف بوده و در صورت برداشت بخشی از مبلغ، امکان استفاده از الباقی حواله ثبت شده وجود ندارد.
– مهلت استفاده از خدمات بدون کارت تا ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست است و در صورت پایان اعتبار، امکان استفاده از آن مقدور نیست.
– حداقل مبلغ درخواست ۱۰۰,۰۰۰ ریال و حداکثر ۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال است و مبلغ حواله باید مضربی از ۵۰,۰۰۰ ریال باشد.
– میزان برداشت وجه روزانه تا سقف ۲ میلیون ریال، با در نظر گرفتن سقف قابل برداشت از کارت خواهد بود.
– در صورتی که ثبت درخواست برای یک کارت بلاتکلیف مانده باشد (ثبت موقت/ عدم برداشت/ لغو/ ابطال)، امکان ثبت حواله جدید مقدور نیست.
شرایط ابطال درخواست خدمات بدون کارت‌:
سه بار ورود رمز اشتباه
درخواست لغو خدمت توسط مشتری
پایان زمان اعتبار
پس از دریافت وجه و اتمام سرویس

بانک صادرات
در مرحله اول کسی که می خواهد حواله برداشت وجه بدون کارت بانکی صادر کند باید با به همراه داشتن سپهرکارت به دستگاه خودپرداز بانک صادرات ایران مراجعه و نسبت به انتخاب تراکنش «برداشت وجه» و پس از آن انتخاب تراکنش «مجوز برداشت به شخصی دیگر» اقدام کند.
در این مرحله دارند کارت پس از وارد کردن کد ملی خود و تعیین مبلغ مورد نظر کد ۱۹ رقمی تحت عنوان کد برداشت از دستگاه خود پرداز دریافت می کند که می بایست کد مذکور را به متقاضی دریافت وجه بدون کارت اعلام کند.
متقاضی دریافت وجه بدون کارت باید به یکی از خودپردازهای بانک صادرات ایران مراجعه و بدون وارد کردن کارت و صرفا با زدن دکمه ثبت وارد منوی تراکنش های بدون کارت شود و از طریق گزینه دریافت وجه با وارد کردن ۱۹ رقم کد برداشت و ۱۰ رقم کد ملی دارنده کارت و تعیین مبلغ، وجه را به صورت کلی یا مرحله ای دریافت کند.

بانک اقتصاد نوین
برای استفاده از سرویس برداشت وجه بدون کارت در بانک اقتصاد نوین باید به سرویس اینترنت بانک آن مراجعه کرد، زیرا در حال حاضر در خودپردازهای این بانک امکان صدور حواله وجود ندارد.
برای استفاده از این خدمت در بانک اقتصاد نوین می بایست به حساب اینترنت بانک خود وارد شده و از طریق منوی انتقال وجه، گزینه «برداشت بدون کارت» را انتخاب کنید و سپس گزینه ارسال پول را بزنید.
با ثبت شماره حساب مبدا، شماره تلفن همراه کسی که قصد دارید پول برای او بفرستید و با وارد کردن رمز اینترنت بانک خود و فشار دادن دکمه فرستادن پول، عملیات به انجام می رسد.
در صفحه بعد رمزی چهار رقمی به شما نمایش داده می شود که باید آن را در اختیار متقاضی پول قرار دهید. یک شناسه برداشت ۱۳ رقمی هم هست که توسط خود بانک برای شماره تلفن همراه فرد پیامک می شود.
عملیات دریافت وجه هم مانند سایر بانک ها انجام می پذیرد. اگر وجه در یک بازه دو ساعته برداشت نشود حواله منقضی شده و پول به حساب صاحب حساب بازگشت داده می شود.

بانک رفاه کارگران
مشتریان بانک رفاه می توانند با استفاده از منوی صدور و یا ابطال حواله الکترونیکی، نسبت به ایجاد یا ابطال حواله های الکترونیکی اقدام کنند و از طریق منوی خدمات بدون کارت وجه خود را برداشت کنند.


کد مطلب: 20673

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20673/بدون-کارت-خودپرداز-این-بانک-پول-بگیرید

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com