کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط واگذاری رایگان ۲۰۰ مترمربع زمین

5 خرداد 1402 ساعت 7:51

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات واگذاری رایگان ۲۰۰ مترمربع زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر گفت: هزینه آماده‌سازی این زمین‌ ها ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.


به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، هادی عباسی در نشست خبری  اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد هستند ۲۰۰ مترمربع زمین به‌صورت رایگان واگذار کند.
وی افزود: البته این خانوارها باید هزینه آماده‌سازی زمین را پرداخت کنند این هزینه به‌صورت قسطی با دوسال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد.
وی با اعلام اینکه هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند پس از پالایش زمین موردنظر در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود. به حدود سه هزار نفر زمین تحویل شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی  درمورد بروز مشکل برای برخی خانواده‌ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نمی‌توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 20677

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/20677/شرایط-واگذاری-رایگان-۲۰۰-مترمربع-زمین

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com