کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای کمک به رونق تولید مسکن و افزایش عرضه؛

افزایش سقف تسهیلات بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری

9 آبان 1402 ساعت 11:03

تسهیلات بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده وناکارآمد شهری به ازای ساخت هرواحد مسکونی تا 550 میلیون تومان افزایش یافت.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، با هدف کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه،حفظ ویژگی با ارزش بافت های فرسوده وناکارآمدی شهری و همچنین خلق فضاهای جدید متناسب با نیاز روز محدوده‌ها و محلات هدف، سقف تسهیلات بافت فرسوده شهری افزایش یافت.
این تسهیلات در محدوده ها و محلات مشمول طرح و برنامه های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با درنظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد550 میلیون تومان پرداخت می شود.
تسهیلات از سه منبع تودیعی دولت،منابع بدون سپرده بانک و منابع داخلی بانک(اوراق ممتاز)قابل پرداخت است.
تسهیلات بافت فرسوده از محل منبع تودیعی دولت 185 میلیون تومان و بانرخ سود صفردرصد،منابع بدون سپرده بانک 185 میلیون تومان و با نرخ سود23 درصد و از محل اوراق ممتاز180 میلیون تومان و با نرخ 21.5 درصد اعطا می شود که در مجموع سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری550 میلیون تومان تعیین می شود.
تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در 4 مرحله پرداخت می شود و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه صرفا گزارش ارزیابی توسط بانک و براساس ضوابط و مقررات جاری است.
مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح قرارداد عاملیت (اعتبار1401) حداکثر به مدت 7 سال(2 سال دوران ساخت و 5 دوران تقسیط)تعیین شده است.
درخصوص قراردادهای منعقد از محل اعتبار سال های گذشته ملاک عمل برای واریز مراحل سهم الشرکه،ضوابط اعلامی در مقطع انعقاد قرارداد خواهد بود.


کد مطلب: 23383

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/23383/افزایش-سقف-تسهیلات-بهسازی-نوسازی-مقاوم-سازی-بافت-های-فرسوده-ناکارآمدی-شهری

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com