کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد:

سواد مالی، نیاز اساسی سهامداران در بازار سرمایه

7 بهمن 1402 ساعت 15:31

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت کافی از بازار سرمایه تنها با کسب دانش و سواد مالی از بازارهای مالی امکانپذیر است.


به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، محمد وحیدی، در رابطه با فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه به گفت: یکی از موضوع‌های مهم برای ورود به بازار سرمایه داشتن شناخت کافی از بازار سرمایه است که این امر جز با کسب دانش و سواد مالی از بازارهای مالی به خصوص بازار سرمایه امکانپذیر نیست.

آموزش و فرهنگسازی
وحیدی در ادامه اظهار داشت: آموزش و فرهنگسازی برای سهامداران خُرد باید از اهداف اصلی بازار سرمایه باشد و فعالان بازار سرمایه و رسانه‌ها در بحث آموزش باید بستر را برای ترویج این فرهنگ فراهم کنند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در سنوات گذشته به بحث فرهنگسازی اهمیت بیشتری داده می‌شد اما امروز این امر به یک نیاز اساسی برای سهامداران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده تا در نوسانات بازار و شرایط اقتصادی حاضر، سهامداران خُرد دچار مشکل و ضرر و زیان نشوند.

راه‌اندازی صندوق‌های کوچک و بزرگ
وحیدی مطرح کرد: در صورتی که سواد مالی افراد برای حضور در بازار سرمایه افزایش یابد، با دقت و تامل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در سهام اقدام می‌کنند.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های کوچک و بزرگ در بازار سرمایه، حافظ منافع سرمایه‌گذاران خواهد بود.


کد مطلب: 25064

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/25064/سواد-مالی-نیاز-اساسی-سهامداران-بازار-سرمایه

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com