تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : 11249

ویژگی های شهردار ایده ال

مهندس کاوه نیل قاز /کارشناسی ارشد شهرسازی
۰
plusresetminus
این امر بسیار مهم است که شهردار یک شهر دارای تخصص های مختلف در حوزه‌های مدیریت شهری باشد. توسعه با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود.شهردارمنتخب شورا باید به مدیریت شهروند محور اعتقاد داشته باشد و شهرداری را با این تفکر اداره نماید و در این میان سهولت ارتباط بین مردم و شهرداري حائز اهمیت فراوان است.
ویژگی های شهردار ایده ال
با توجه به مسایل وپیچیدگی ها و تنوع خاص مسائل مربوط به شهرها، اداره آنها نیاز به مدیریتی تحول خواه ،مشارکت جو و همه جانبه نگر نیاز دارد. تابتواند شهر را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد و این امر بسیار مهم است که شهردار یک شهر دارای تخصص های مختلف در حوزه‌های مدیریت شهری باشد. توسعه با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود.شهردارمنتخب شورا باید به مدیریت شهروند محور اعتقاد داشته باشد و شهرداری را با این تفکر اداره نماید و در این میان سهولت ارتباط بین مردم و شهرداري حائز اهمیت فراوان است.
 مهمترین مواردی که شهردار منتخب باید به آن بپردازد جلوگیری از استخدام بدون ضابطه و استفاده از تمام نیروهای مازاد شهرداري و بکارگيري آنها به نحوی که به اندازه حقوق دریافتی آنها برای شهرداري سود و منفعت داشته باشد. شهردار ایده ال می‌بایست مدیران خود را از بین افراد شایسته و بالیاقت انتخاب کند و گزارش های مالی خود را بطور شفاف به شورای شهر و شهروندان ارائه کند. جذب سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار می‌بایست یکی از اصول اداره شهر و شهرداری باشد.داشتن تجربه بعلاوه تخصص در حوزه مدیریت شهری یکی از مولفه های مهم شهردار است. یک شهردار ایده‌آل می‌بایست از مدیران متخصص و باسواد و با تجربه‌ استفاده کند و این امر مستلزم این است که شهردار بتواند شخصا مدیران خود را انتخاب کند بدون فشار و سفارش, مديران سفارشی آفت سيستم توسعه شهر و شهرداری میباشند زیرا بدون هیچگونه تخصص و اطلاعات مربوط به اداره شهر جایگاه شغلی که به ناحق به ایشان واگذار شده را تصرف نموده‌اند. که این امر بزرگترین ضربه را به مجموعه شهری می‌زند, یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت یک شهردار ایده‌آل این است که با این امر بشدت مخالفت کند و تنها به تخصص و تجربه افراد بسنده کند و زیر بار تمايلات سلیقه‌ای, طایفه ای نرود.
یک شهردار موفق همواره به فکر ایجاد درآمد پایدار در شهرداری است, یک شهردار ایده‌آل,پرداخت به موقع حقوق و مزایا زیر مجموعه‌ خود را حق مسلم کارکنان خود می داند و همواره دارای یک گوش شنوا برای مشکلات مردم و رفع آن به نحو احسن میباشد. امید است که تمام‌ شهرداران دارای این خصوصیات و ویژگی ها باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین