تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد مطلب : 25928
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

اوراق سلف موازی استاندارد، راه حلی مناسب برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اوراق سلف موازی استاندارد یکی از مسیرهای مناسب تامین مالی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به حساب می‌آید.
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، فریبا شاکریان، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بورس انرژی، اظهار کرد: معاملات قرارداد سلف موازی استاندارد، شکل تکامل یافته معاملات سلف عادی در بازار فیزیکی بورس کالا و انرژی است، قراردادهای سلف موازی دارای بازار ثانویه بوده و خریدار می‌تواند قبل از موعد سررسید قرارداد، به میزان پایه‌ای که خرید انجام داده آن را به شخص ثالثی در بازار واگذار کند.
وی افزود: در قراردادهای سلف، مقدار مشخصی از یک دارایی تحت عنوان دارایی پایه معامله می‌شود و بر اساس قرارداد، فروشندگان موظفند در زمان مقرر کالا را به خریدار تحویل دهند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازپرداخت اوراق سلف موازی استاندارد در مقایسه با سایر اوراق‌ها در بازه زمانی کوتاه‌تری صورت می‌پذیرد به همین دلیل یکی از مسیرهای مناسب تامین مالی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به حساب می‌آید.

قراردادهای سلف موازی استاندارد، ابزاری برای پوشش ریسک
شاکریان گفت: قراردادهای سلف موازی استاندارد علاوه بر تامین مالی تولید کننده، خریدار و فروشنده را در مقابل نوسانات قیمتی محافظت کرده، همچنین معاملات سلف موازی استاندارد معاف از مالیات بر درآمد است.
مدیر عرضه و پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری ترنج در پایان گفت: با توجه به کمبود انرژی در سال‌های آینده به علت سرمایه‌گذاری‌های پایین، با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خریداران امکان دریافت فیزیکی حامل انرژی چون گاز را خواهند داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین