تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : 14523

عملکرد عالی شرکت نفت سپاهان در 5 ماهه نخست امسال

۰
plusresetminus
با تداوم عملکرد عالی شرکت نفت سپاهان در مرداد ماه ، فروش شرکت در پنج ماهه نخست امسال رشد 60 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
به گزارش صدای بانک، بنابراین گزارش  با تداوم عملکرد عالی  شرکت نفت سپاهان در سال جاری این شرکت درمرداد ماه1641میلیارد تومان فروش ثبت کرده است به طوریکه  جمع فروش5ماهه  به 8022میلیارد تومان رسیده که رشد60%نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
نکته قابل توجه  رشد اسپرد فروش شرکت است که قبلا نیز  پیش بینی شده بود.به دلیل افت نرخ لوبکات از18.6میلیون تومان در اردیبهشت به13.6میلیون تومان در مرداد،اسپرد فروش شسپا به48%رسیده که نزدیک به اوج تاریخی خودش قراردارد.
بنابراین گزارش دربهاربه دلیل اینکه نفت اوج قیمتی خودش رو ثبت کرد،نرخ لوبکات هم به اوج تاریخی خودش در بورس کالا رسید.لذا میانگین وزنی اسپرد فروش شسپا درفصل بهار هم به28.7%رسید.اما در تابستان با کاهش بهای نفت و افت لوبکات، میانگین وزنی اسپرد فروش به41.7%رسید و جهش چشمگیری را تجربه کرد.
بر این اساس  پیش بینی می شود با توجه به جهش همزمان فروش و اسپرد شرکت، گزارش مالی تابستان شرکت نفت سپاهان بسیار خوب بوده  و بافرض فروش حدود 5000میلیاردتومانی  این شرکت در تابستان حدود 25 الی 30 تومان سود خالص محقق نماید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین