تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : 1323
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با " صدای بانک" :

حذف صفر از پول ملی در قدرت خرید مردم بی اثر است

۰
plusresetminus
موسوی لارگانی گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی کشور بحدی زیاد است که اگر چهار صفر را از پول ملی حذف کنیم و اسکناس را عوض نکنیم کاری انجام نداده‌ایم و اگر چهار صفر را حذف کنیم و اسکناس و سکه‌ها را تغییر دهیم هزینه‌ سنگینی به کشور تحمیل خواهد شد و این اتفاق در شرایط کنونی اقتصادی کشور مصلحت نیست.
سید ناصر موسوی لارگانی
سید ناصر موسوی لارگانی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح حذف صفر از پول ملی به صدای بانک گفت: مهمترین اولویتی که دولت و مجلس باید به آن توجه بیشتری کنند موضوع معیشت مردم است چرا که این چنین طرح هایی بدون شک موضوع بحران معیشت مردم کشور را حل نخواهد کرد و قطعا پاسخگوی نیاز مردم برای افزایش ارزش پولی نیست.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با " صدای بانک" با تاکید بر اینکه  افرادی که می‌خواهند این طرح اجرایی شود به دنبال این هستند تا ارزش پول ملی از دست رفته را به جایگاه خود برگردانند اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضرهمین واحد پول ریال بین مردم جایگاهی ندارد و مردم در محاوره عملا صفر را حذف می‌کنند پس نیازی به تحمیل هزینه برای حذف صفر از پول نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی کشور بحدی زیاد است که اگر چهار صفر را از پول ملی حذف کنیم و اسکناس را عوض نکنیم کاری انجام نداده‌ایم و اگر چهار صفر را حذف کنیم و اسکناس و سکه‌ها را تغییر دهیم هزینه‌ سنگینی به کشور تحمیل خواهد شد و این اتفاق در شرایط کنونی اقتصادی کشور مصلحت نیست.

موسوی لارگانی در پاسخ به این پرسش که اگر ریال به تومان تبدیل شود و صفر حذف شود آیا چیزی به قدرت خرید مردم اضافه می‌شود؟ تصریح کرد: قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و این مشکل حل نمی‌شود ضمن اینکه به واسطه هزینه سنگین چاپ اسکناس و ضرب سکه تورم نیز ایجاد خواهد شد از سویی برای تقویت پول ملی و حذف صفر باید یک توازن بین دخل و خرج مردم ایجاد کنیم و مجموعه اقداماتی را به عنوان پیش‌زمینه‌ این کار فراهم کنیم و سپس نسبت به حذف صفر اقدام کنیم.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما