تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : 14078
یک نماینده مجلس:

دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی در بورس رقم زده و خواهد زد

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با ورود قاطعانه تیم اقتصادی دولت سیزدهم و اهمیت بیش از پیش آنان به مساله بازار سرمایه و عرضه بسیاری از کالاها به ویژه خودرو در بورس کالا، شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه خواهیم بود.
دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی در بورس رقم زده و خواهد زد
به گزارش صدای بانک، از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رشد و توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است و این سرمایه‌گذاری‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند بر اساس بازار منابع کوتاه‌مدت تأمین مالی شوند.
ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد زیرساخت اساسی تامین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل می‌دهد. شاید بتوان رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونی را مهم‌ترین تفاوت‌های بازار بورس با بازارهای سنتی دانست.
یک عقیده متداول این است که رونق بازار بورس، بازتاب اقتصاد در حال پیشرفت است که در بلندمدت ارتباط مثبت و دوطرفه‌ای میان رشد اقتصادی و شاخص‌های توسعه بازار بورس به وجود می‌آورد.
در این‌باره علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سیاست‌های نظام و دولت‌ها در گذشته این بوده که از بورس در جهت سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید بهره‌مند شوند گفت: بازار سرمایه کشور نیازمند تقویت و تکمیل زیرساخت‌های خود است تا بر اساس آن بتواند سرمایه‌ها را به سوی تولید هدایت کند.
وی افزود: متاسفانه یک عدم اطمینان و اختلافی برای مردم نسبت به بازار طی دو سال اخیر به وجود آمده که به نظر می‌رسد با ورود قاطعانه تیم اقتصادی دولت سیزدهم و اهمیت بیش از پیش آنان به مساله بازار سرمایه و عرضه بسیاری از کالاها به ویژه خودرو در بورس کالا، شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه خواهیم بود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برگرداندن اعتماد مردم به بازار در اولویت کاری دولت سیزدهم است، ادامه داد: این موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب بازار کرده و تشویق مردم در جهت اینکه سرمایه‌های خود را به سمت تولید بیاورند را به همراه داشته باشد. بنابراین عرضه و تقاضا از طریق بورس کار ارزشمندی است که به نفع کشور و نظام تمام می‌شود.
شهبازی خاطرنشان کرد: به‌ طور کلی هدف از تشکیل بورس، جمع‌آوری سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت فعالیت‌های اقتصادی است. بازار بورس به کسب‌وکارها و کارآفرینان کشور به‌ منظور ارائه سرمایه به شرکت‌هایی که به آن نیاز دارند، می‌تواند کمک ‌کند. در یک اقتصاد سالم و پویا، با این روش می‌توان از حرکت سرمایه‌ها به‌سوی فعالیت‌های سفته بازانه جلوگیری کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین