تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : 15691

تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود؟

۰
plusresetminus
خبرگزاری رویترز از قصد اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.
تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود؟
 به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در شهر بروکسل گرد هم آمدند تا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: امروز قصد داریم بسته تحریمی جدیدی علیه برخی از مسئولان ایرانی را به تصویب برسانیم.
اولین مرحله این تحریم‌ها در اکتبر ۲۰۲۲ وضع شد که طی آن اتحادیه اروپا علیه 15 فرد و سازمان ایرانی منع مسافرتی و بلوکه شدن اموال را اعمال کرد.
جنگ اوکراین نیز موضوع مهم دیگر در گردهمایی بروکسل است که مورد بحث و بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.
به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید براینکه نشست شورای حقوق بشر برای دولت‌هایی که مروج خشونت و ترور هستند باید تشکیل شود نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.
به گزارش بامداد جمعه ایرنا، امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله اوکراین، یمن و مذاکره رفع تحریم‌ها گفت وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشورها به شدت انتقاد کرد و افزود: برخلاف منشور ملل متحد، تعداد معدودی از دولت‌های غربی با سوء استفاده از مطالبات مسالمت آمیز در ایران، اقدام به تشویق خشونت و آموزش ساخت سلاح و کوکتل مولتوف در فضای مجازی و رسانه‌ای کردند که در نتیجه سبب کشتار پلیس و ناامنی در ایران شدند، تا جایی که زمینه را برای اقدام تروریستی داعش مهیا ساختند.
امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار دوگانه برخی دول غربی، تلاش آنان جهت برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران را اقدامی مردود دانست و تاکید کرد: نشست شورای حقوق بشر برای دولت‌هایی که مروج خشونت و ترور هستند باید تشکیل شود و ‌نه در مورد جمهوری اسلامی ایران که مدافع واقعی حقوق بشر است و در اغتشاشات اخیر نیز عمیقا خویشتنداری به خرج داده است.
وزیر امور خارجه ایران نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین