تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : 16998
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:

فاصله نرخ ارز نیما، بازار متشکل و بازار فیزیکی؛ تنبیهی برای صادرکنندگان

۰
plusresetminus
محسن زنگنه گفت: فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است و در عمل به جای اینکه مشوقی به صادر کننده بدهیم او را تنبیه کرده و مجبور می‌کنیم در بازاری که اختلاف قیمت آن زیاد است ارز خود را ارائه کند که این نکته در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آمده بود.
فاصله نرخ ارز نیما، بازار متشکل و بازار فیزیکی؛ تنبیهی برای صادرکنندگان
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محسن زنگنه در حاشیه نشست علنی صبح یکشنبه، ۴ دی ماه، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست خاندوزی وزیر اقتصاد از مجلس برای تسریع در تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این قانون امری است که در همه دنیا پذیرفته شده است اما سه نکته درباره آن وجود دارد؛ نخست اینکه با معافیت‌هایی که در طرح فعلی کمیسیون اقتصادی مطرح است، در عمل شاید تنها شامل یک درصد از جمعیت کشور شود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نکته دوم مبنی بر اینکه قانون خوب اجرای خوب نیز می‌خواهد، اظهار کرد: قوانین خوبی در مجلس یازدهم و پیش از آن داشتیم اما در حوزه اجرا به خوبی اجرا نشده است.
وی همچنین با اشاره به نکته سوم که در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی و میدانی برای بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، عنوان کرد: کلیات این طرح تصویب شده اما بررسی جزئیات آن مدتی در کمیسیون اقتصادی به طول انجامید چرا که اگر ملاحظات اجتماعی آن را در نظر نگیریم، چه بسا خود آن باعث فرار سرمایه از کشور و عدم سرمایه گذاری در کشور شود.
زنگنه در ادامه اظهار کرد: همگان بر اصل این قانون متفق هستند اما باید ملاحظات موجود در بررسی آن در کمیسیون اقتصادی هم صورت می‌گرفت که باعث طولانی شدن روند بررسی آن شد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است و در عمل به جای اینکه مشوقی به صادر کننده بدهیم او را تنبیه کرده و مجبور می‌کنیم در بازاری که اختلاف قیمت آن زیاد است ارز خود را ارائه کند که این نکته در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آمده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین