تاریخ انتشارسه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : 18879
عضو هیات مدیره سبدگردان هیوا مطرح کرد؛

ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس، متنوع‌تر از سال ۹۹

۰
plusresetminus
علیرضا قدرتی گفت: با در نظر گرفتن انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور، بازار سرمایه تنوع کافی در حوزه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را دارد و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سال ۹۹ بیشتر است. بهتر است از همین حالا، فرهنگ‌سازی و تبلیغات برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه صورت بگیرد تا مجددا، رفتارهای هیجانی سال ۹۹ را شاهد نباشیم.
ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس، متنوع‌تر از سال ۹۹
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا قدرتی عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان هیوا طی مصاحبه ای بیان کرد: بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی از جمله بازار طلا، مسکن، خودرو و بازارهای کالایی از معدود بازارهایی است که در دو سال گذشته رشدی نداشته و پرپتانسیل‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.
وی اضافه کرد: اما یکی از آفت های بازار سرمایه در چند سال گذشته، رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران خردی بوده که بعضاً دانش مالی کافی هم نداشته‌اند و در نتیجه هیجان کاذب(چه در سمت خرید و چه در سمت فروش) هم متحمل ضرر و زیان شده‌اند و هم به تلاطم بازار سهام دامن زده‌اند. حال آنکه با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه و جمعیت بالغ بر ۸۰ میلیونی کشور، این بازار می‌تواند بازاری بسیار فراگیر، پویا و کارآمد باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این جاست که عقب‌ماندگی بازار سهام در این دو سال، پتانسیلی برای رشد این بازار ایجاد کرده و با هدایت صحیح نقدینگی به سمت بازار سرمایه، می‌توان هم به رونق اقتصادی کمک کرد و هم آرامش را در بازارهای موازی برقرار کرد.
قدرتی با اشاره به اقداماتی که در صورت ورود نقدینگی به بازار سرمایه، می‌تواند از تکرار اتفاقات سال ۹۹ جلوگیری کند، گفت: با در نظر گرفتن انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور، بازار سرمایه تنوع کافی در حوزه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را دارد و بهتر است از همین حالا، فرهنگ‌سازی و تبلیغات برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه صورت بگیرد تا مجددا، رفتارهای هیجانی سال ۹۹ را شاهد نباشیم. ضمن اینکه بهتر است متولیان بازار سرمایه تلاش کنند فرآیند صدور مجوز راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ بازار؛ و نیز پذیرش و عرضه اولیه شرکت‌های جدید تسهیل و تسریع گردد تا نقدینگی تازه وارد به بازار، به جای ایجاد هیجان در معاملات، به سمت تولید هدایت شود.
این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس گفت: به جرأت می‌توان گفت بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب، عقب‌ مانده و پتانسیل رشد دارد. به نظر می‌رسد دولت هم به این نکته واقف بوده و در بررسی بودجه هم توجه ویژه ای به بازار سرمایه داشته است. به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس توصیه می‌کنم حتما با استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار فعالیت کنند تا ریسک کمتری متحمل شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین