تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : 20999

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، الگوی موفق بانکداری اسلامی است

۰
plusresetminus
دکتر «آیت الله ابراهیمی» مدیرعامل بانک سپه گفت: از اعضای هیأت مدیره، مدیران و کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تشکر و قدردانی می‌کنم که الگوی موفقی از بانکداری اسلامی را به نمایش گذاشتند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، الگوی موفق بانکداری اسلامی است
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جلسه مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۴۰۱ این بانک در وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور وزیر اقتصاد، همه نمایندگان سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک برگزار شد و صورت‌های مالی بانک به تصویب مجمع رسید.
در این جلسه دکتر «آیت الله ابراهیمی» مدیرعامل بانک سپه و ناظر مجمع، اظهار داشت: از زحمات و مجاهدت‌های بسیار مطلوب و مؤثر دکتر «شمسی‌نژاد»، اعضای هیأت مدیره، مدیران و کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تشکر و قدردانی می‌کنم که الگوی موفقی از بانکداری اسلامی را به نمایش گذاشتند.
وی تصریح کرد: مؤلفه‌هایی که در گزارش ارائه شد، از جمله پوشش هزینه‌های بانک با دریافت مزد خدمت، بسیار مطلوب بود. این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه قرض‌الحسنه کارمزد دریافت شده به اندازه مزد خدمتی است که به مشتری ارائه می‌شود.
ابراهیمی ادامه داد: نقدینگی بانک به‌درستی مدیریت شده است. نسبت کفایت سرمایه، مدیریت افزایش سرمایه و حفظ سود جاری به‌عنوان سود انباشته یکی از کارهای خوب انجام شده است.
وی اظهار داشت: نسبت مطالبات غیرجاری به مصارف این بانک نشان می‌دهد که بهداشت اعتباری خود را به‌خوبی رعایت کرده و مردم نیز قدردان زحمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند. عملکرد بانک در این شاخص باید به اطلاع همه برسد.
ابراهیمی افزود: توسعه و تعمیق بانکداری الکترونیک و استفاده از ابزارهای نوین و ارائه کیوبانک به‌عنوان یک نئوبانک نیز اقدام مناسبی بوده و این پیشرفت‌های فنی جای تقدیر دارد. نسبت افتتاح حساب‌های آنلاین به کل افتتاح حساب‌ها نیز عدد مناسبی است.
مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به اشخاص حقوقی نیز اقدام بسیار مؤثری بوده و خوب است که در سال‌های بعد توسعه یابد. این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های حقوقی بسیار حائز اهمیت باشد و به آن‌ها کمک کند.
وی در پایان با اشاره به شفاف بودن گزارش ارائه شده از سوی هیأت مدیره بانک، گفت: شاخص‌های عملکردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حاکی از مجاهدت‌ها و دلسوزی مدیران و کارکنان این بانک است و امیدوارم موفقیت‌های این بانک ادامه یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین