تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : 21256

کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

۰
plusresetminus
احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام این کشور سبب شد تا قیمت نفت در بازارهای جهانی به 76.06 دلار افزایش یابد.
کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از دو روز کاهش، در معاملات امروز به علت اظهارات تند مقامات فدرال رزرو و احتمال کاهش ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت.
هر بشکه نفت برنت با 16 سنت افزایش 76.06 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت افزایش 71.35 دلار معامله شد.
بخش تحقیقات ANZ  با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم که رئیس فدرال رزرو یک سخنرانی تند به کنگره ارائه دهد که منعکس‌کننده پیش‌بینی این بانک برای نرخ‌های بهره بالاتر در ماه‌های آینده و تورم کمتر در کوتاه‌مدت است.»
جلسه استماع کنگره در ساعات پایانی امروز برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود، پاول سرنخ‌هایی در مورد میزان تغییرات نرخ بهره در آمریکا ارائه دهد.
دو سیاست‌گذار فدرال رزرو و یک اقتصاددان که برای پیوستن به آنها در هیئت مدیره بانک مرکزی مستقر در واشنگتن در روز سه شنبه معرفی شده‌اند، گفتند، تمرکز آنها بر کاهش تورم بسیار بالاست زیرا اقتصاد آمریکا می‌تواند به رشد پایدار بازگردد و تقاضا برای نفت تقویت شود.
احتمال کاهش ذخایر نفت آمریکا نیز از عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت بوده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، قیمت نفت احتمالا حدود 400 هزار بشکه در روز در هفته منتهی به 16 ژوئن کاهش خواهد یافت.
آمارهای آمریکن پترولیوم امروز بعدازظهر و آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا فردا منتشر خواهد شد.
نبود شفافیت در مورد بهبود تقاضا در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، افزایش قیمت‌ها را محدود کرده است هرچند تحلیلگران خوش‌بین هستند که تقاضا به زودی افزایش یابد.
کلادیو گالیمبرتی، مدیر بخش تحقیقات انرژی ریستارد، گفت: «تنها دلیلی که باعث شده من فکر کنم قیمت‌ها فعلا افزایش نیابد این است که آمارهای چین هنوز مشخص نیست.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین