تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : 21495

بانک توسعه تعاون به دنبال تطبیق حداکثری عملیات با موازین فقهی و شرعی است

۰
plusresetminus
سرپرست معاونت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت از اهتمام بانک برای تطبیق حداکثری عملیات با موازین فقهی و شرعی خبر داد.
بانک توسعه تعاون به دنبال تطبیق حداکثری عملیات با موازین فقهی و شرعی است
به گزارش صدای بانک، محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت در نشست تخصصی بانکداری اسلامی اظهار داشت: همایش بانکداری اسلامی طی سه دهه اخیر به همت بانک مرکزی و با مشارکت و هم افزایی شبکه بانکی برگزار شده و صاحب نظران و مدیران اجرایی به ابعاد متنوع اجرایی، نظری و عملیاتی بانکداری اسلامی می پردازند.
وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی با حضور روسای سابق بانک مرکزی و مدیران ارشد کنونی و پیشین نظام بانکی می تواند در ارائه مباحث، اشتراک تجربیات و طرح راهکارها و نوآوری ها مثمر ثمر واقع شود.
ذوالفقاری تاکید کرد: شبکه بانکی همواره در تلاش بوده خود را به معیارها و ویژگی های بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا نزدیک نماید.
وی تصریح نمود: بانک توسعه تعاون در استقرار ناظر شرعی و مشاور فقهی از جمله بانک های پیشرو در نظام بانکی بوده است و مراسم معارفه ناظر شرعی با حضور مدیر عامل بانک، رییس و دبیر شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد.
ذوالفقاری ادامه داد: کلیه عملیات بانک در تجهیز و تخصیص منابع و پرداخت تسهیلات مبتنی بر موازین فقهی و شرعی و طبق عقود اسلامی در جریان است و چنانچه هر گونه نوآوری و راهکار جدید نیز از سوی نهادهای ناظر من جمله بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شود بانک در اسرع وقت نسبت به اجرای آن مبادرت می ورزد.
در این نشست تخصصی فرشاد حیدری رییس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران، آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طهماسب مظاهری و ولی الله سیف روسای پیشین بانک مرکزی و تعدادی از مدیران ارشد کنونی و پیشین شبکه بانکی به ارائه مطلب پرداختند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین