تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : 21720
امیرعبداللهیان:

روند همکاری‌ها با آذربایجان در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد

۰
plusresetminus
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی گفت که روند همکاری‌های ۲ کشور در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد.
روند همکاری‌ها با آذربایجان در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز (پنجشنبه)  پنجم مرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.
در این تماس تلفنی درباره مهم‌ترین مسائل مرتبط با همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه رایزنی و تبادل نظر شد.
این تماس تلفنی بعد از سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به باکو صورت گرفته است. امیرعبداللهیان اخیرا برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به باکو سفر و با همتای خود و الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
امیرعبدالهیان در این گفت‌وگو عنوان کرد: هم اکنون روند همکاری‌های دو کشور در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد. 
وزیر امور خارجه ایران دیدار اخیر روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در آستارا را موفقیت آمیز خواند و گفت که توافقات خوبی به ویژه در عرصه ریلی و جاده‌ای بین طرفین انجام شد. 
امیرعبداللهیان همچنین به برگزاری نشست اضطراری مجازی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت به قرآن کریم در دوشنبه نهم مرداد ماه اشاره و بار دیگر اهانت به قران کریم در کشورهای سوئد و دانمارک را محکوم کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان به باکو را مهم خواند و گفت که در کوتاه ترین زمان پس از این سفر شاهد تاثیرات مثبت آن در مناسبات دو کشور هستیم. 
به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۹ تیر ماه و پس از سفر امیرعبداللهیان به باکو در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان در پی سفر امیرعبداللهیان به باکو و موضوع بازگشایی سفارتخانه آذربایجان در تهران نیز گفت: خوشبختانه اکنون در مسیر خیلی خوب و سازنده دوجانبه قرار گرفتیم. دو طرف اتفاق نظر دارند که روابط را به مسیر درست خود برگردانند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اکنون فضای بسیار مثبتی را شاهد هستیم و نتیجه گفت‌وگوها با گام‌های عملی تکمیلی می‌تواند زمینه ساز از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران باشد.
جیحون بایراموف در کفت‌وگوی تلفنی امروز با همتای ایرانی از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در خصوص قره‌باغ تشکر و آخرین وضعیت مذاکرات با ارمنستان و کریدور لاچین را تشریح کرد. 
دو وزیر خارجه همچنین حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه را غیرسازنده ارزیابی کرده و بر ضرورت حل مسائل منطقه توسط کشورها و بازیگران منطقه تأکید کردند.
به گزارش فارس، روز دوشنبه دوم مرداد ماه نیز حسین امیرعبداللهیان در تهران میزبان «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان بود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین