تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : 22181

جلوگیری از افزایش قیمت‌های کاذب در سایه شفافیت بورس کالا

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه عرضه کالا و محصولات از طریق بورس کالا مزایای بسیاری دارد، گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا و قیمت‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا، شاهد پوشش ریسک برای شرکت‌ها خواهیم بود و این موضوع شفافیت را بیش از پیش افزایش می‌دهد. با حذف رانت، بخش قابل توجهی از قیمت‌های کاذب حذف و شفافیت ایجاد خواهد شد.
جلوگیری از افزایش قیمت‌های کاذب در سایه شفافیت بورس کالا
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بهزاد یوسفیان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه عرضه و قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا موجب حذف رانت، شفافیت بیشتر قیمت‌ها و فضای رقابتی ایجاد می‌کند، طی مصاحبه‌ای گفت: به طور کلی بورس کالا محلی برای تضمین کمیت و کیفیت معاملات است و براساس آن می‌توان کمیت و کیفیت کالا را مشاهده کرد، چرا که مبدا و مقصد کالا مشخص است.
به گفته این کارشناس بازار؛ با توجه به اینکه کسب قیمت از طریق حراج است لذا شفافیت باعث حذف رانت شده و خودبخود فسادزدایی انجام می‌شود.
یوسفیان با بیان اینکه بورس کالا تورم و گرانی به دنبال نداشته و بازار را به سمت تعادل پیش می‌برد، اظهار کرد: با حذف رانت، بخش قابل توجهی از قیمت‌های کاذب حذف و شفافیت ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه عنوان کرد: بالا بودن سرعت و امنیت انجام معاملات و همچنین نظام‌مندی قیمت‌گذاری که از سوی بورس کالا انجام می‌شود، قیمت‌گذاری‌های دستوری را حذف و معامله براساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه از پیگیری جدی برای عرضه گندله سنگ آهن خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های بسیار درخصوص عرضه گندله سنگ آهن مرکزی از طریق بورس کالا، شاهد فسادزدایی در این محصول بوده و از رانت جلوگیری به عمل آمد.
وی در پایان با اشاره به اینکه عرضه کالا و محصولات از طریق بورس کالا مزایای بسیاری دارد، گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا و قیمت‌گذاری براساس عرضه و تقاضا، شاهد پوشش ریسک برای شرکت‌ها خواهیم بود و این موضوع شفافیت را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین