تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : 22325
دکتر خورسندیان:

8/6 درصد تولید برق كشور توسط بانك صنعت و معدن تامین مالی شده است

رشد 225 درصدی اعتبارات اسنادی طی دو سال و در دولت سیزدهم در این بانك
۰
plusresetminus
دکتر علی خورسندیان روز شنبه و به مناسبت هفته دولت و در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان در جمع خبرنگاران این استان عنوان داشت: این بانک بنا به رسالت تخصصی خود در حوزه انرژی نقش فعالی داشته به طوری که تولید ۸.6 درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه هایی انجام می شود که بانک صنعت و معدن آنها را تامین مالی کرده و به رغم محدودیت ها بیش از سایر بانک در حال نقش آفرینی است.
8/6 درصد تولید برق كشور توسط بانك صنعت و معدن تامین مالی شده است
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان این مطلب که اعتبارات اسناد ریالی در دوسال اخیر در این بانک ۲۲۵ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ضمانت نامه های ریالی نیز در این بازه زمانی ۸۹ درصد رشد داشته است.افزود: در این مدت پرداخت هایی که بابت تسهیلات انجام گرفته ۹۲ درصد و وصولی ها نیز ۱۲۴ رشد داشته است.
وی همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده دولت در مهار تورم ذکر کرد.
دکتر خورسندیان ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود را در نقاط مختلف کشور در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده و تنها در استان زنجان 4225 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
این مدیر ارشد بانکی بیان داشت: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آنها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح ها و با اهلیت‌ترین تولیدکنندگان است.
دکترخورسندیان خاطرنشان کرد: توسعه فرآیندهای غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه ها و برنامه‌های بانکداری دیجیتال از جمله برنامه های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.
وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون چهار هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
گفتنی است، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این سفر از شرکت های کیلوس، پویاریس، نیروگاه زنجان، داروسازی کیمیازیست پارسیان و  سرجین بافت بازدید نموده و از نزدیک در جریان رند فعالیت و مسایل و مشکلات آنان قرار گرفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین