تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : 22826
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خبر داد:

تصویب اصلاحات آیین نامه سرمایه گذاری با هدف مولد سازی سرمایه گذاری شركت های بیمه

۰
plusresetminus
پس از ۱۲جلسه کار کارشناسی در کمیسیون تخصصی و ۴ جلسه کمیته منتخب، پیشنهادهای اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه (شماره ۹۷) با هدف مولدسازی سرمایه های صنعت بیمه از سوی شورای عالی بیمه به تصویب رسید.
تصویب اصلاحات آیین نامه سرمایه گذاری با هدف مولد سازی سرمایه گذاری شركت های بیمه
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی نائینی ضمن اعلام این خبر، یکی از ویژگی‌های آیین نامه جدید را ایجاد فرصت سرمایه گذاری در حوزه های فناور و دانش بنیان و همچنین بهره گیری از ظرفیت اعتبار مالیاتی اعلام کرد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به تدوین نظام رتبه بندی شرکت های بیمه از سوی نهاد ناظر در آینده نزدیک افزود: شرکت های بیمه با توانگری بالا و کسب رتبه خوب می توانند از اختیار عمل بیشتری در رعايت حد نصاب مندرج در این آیین نامه برخوردار شوند.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی در ادامه، بهره گیری از ظرفیت اتصال منابع بیمه های زندگی به دارایی های مالی بیمه گذاران و صندوق های طلا و نظایر آن، پیش بینی امکان سرمایه گذاری در صندوق ها و ابزارهای ساختار یافته دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، تفکیک منابع سرمایه گذاری به سه دسته حقوق مالکانه، ذخایر ریاضی، سایر ذخایر و تعیین الزامات اختصاصی برای هر یک از آنان و تعریف گزینه های جدید سرمایه گذاری  و ابزارهای ساختاریافته در حوزه املاک و مستغلات، صندوق های  مالی، کالا، طلا و همچنین اوراق سپرده طلا و گواهای سپرده کالا را از دیگر ویژگی آیین نامه جدید سرمایه گذاری اعلام کرد.
وی افزود: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با رویکرد خودکنترلی و دادن اختیار عمل به شرکت های بیمه درصدد پیاده سازی مکانیزم نظارت درون سازمانی است.
دکتر بنیادی نائینی در پایان تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه جدید، شرکت های بیمه موظفند با تغییر ساختار و سازوکارهای سرمایه گذاری  خود، طی مدت یک سال فعالیت های سرمایه گذاری خود را با آیین نامه جدید منطبق کنند.
شایان ذکر است که این تغییرات در ۱۲ جلسه کمیسیون تخصصی، چهار نشست کمیته منتخب جمع بندی و به شورای عالی بیمه ارائه شد که  پس از  سه جلسه طرح و بررسی در شورای عالی بیمه، اصلاحات آیین نامه شماره ۹۷ در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه به تصویب رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین