تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : 22935
با خرید سهام شرکت‌ پروژه‌ها از سوی صندوق‌های سهامی و مختلط رقم می‌خورد؛

ایجاد تنوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و کمک به تامین مالی پروژه‌ها

۰
plusresetminus
حمید پهلوان بیان کرد: با ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر خرید سهام شرکت پروژه‌ها از سوی صندوق‌های سهامی و مختلط، بخشی از منابع بازار سرمایه برای خرید سهام به سمت شرکت‌ پروژه‌ها سوق داده می شود و از سوی دیگر به تامین مالی طرح‌های توسعه ای کشور کمک خواهد کرد.
ایجاد تنوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و کمک به تامین مالی پروژه‌ها
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حمید پهلوان، معاون سرمایه‌گذاری شرکت‌ توکا فولاد طی مصاحبه ای در رابطه با تاثیر خرید سهام شرکت‌ پروژه‌ها از سوی صندوق‌های سهامی و مختلط، بیان کرد: این ابلاغیه می‌تواند بخشی از منابع بازار سرمایه برای خرید سهام در قالب صندوق‌های سهامی و مختلط را به سمت شرکت‌ پروژه‌ها سوق داده و همچنین به تامین مالی طرح‌های توسعه ای کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه براساس این ابلاغیه می‌توان به پیشبرد اهداف و انجام پروژه‌ها کمک بسیار کرد، افزود: این موضوع ضمن ایجاد تنوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی به سودآوری شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.
پهلوان در ادامه عنوان کرد: در صورتی که شرکت پروژه سهامی عام با موفقیت همراه باشد بازدهی بیشتری نسبت به بازدهی نرمال به دست آورده و این موضوع می‎تواند به افزایش بازدهی صندوق‌ها نیز کمک کند.
معاون سرمایه گذاری توکا فولاد با تاکید به اینکه ریسک صندوق سرمایه‌گذاری در سهام نیاز به کنترل و مدیریت دارد، اظهار داشت: با نصاب‌هایی که سازمان تعیین کرده به طور مشخص می‎توان ریسک‌های مربوط به این صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مدیریت کرد. البته نباید اجازه داد ریسک آنها بیش از حد باشد. اما به طور قطع با این ابلاغیه، شاهد گسترش و تنوع در بحث سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و توسعه و پیشرفت پروژه‌های عمرانی خواهیم بود.
پهلوان در پاسخ به این پرسش که تامین مالی شرکت پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه چه مزایایی به همراه دارد، افزود: به طور کلی با این کار بخشی از منابع صندوق‌ها به سمت شرکت‌ پروژه‌ها هدایت شده و به صورت پیوسته موجب‌ حرکت نقدینگی به سمت بازار سهام خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین