تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : 24157
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:

تصمیم‌گیری آینده‌نگر، مهمترین مطالبه فعالان بازار سرمایه از مجلس

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین مطالبه فعالان بازار سرمایه از تدوین‌گران بودجه و سیاست‌گذاران این است که در مورد متغیرهای تاثیرگذار بر صنایع بورسی آینده‌نگر برخورد کنند.
تصمیم‌گیری آینده‌نگر، مهمترین مطالبه فعالان بازار سرمایه از مجلس
به گزارش صدای بانک، علی‌اصغر مهری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه طی مصاحبه ای در خصوص بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: مهمترین مطالبه فعالان بازار سرمایه از تدوین‌گران بودجه و سیاست‌گذاران این است که در مورد متغیرهای تاثیرگذار بر صنایع بورسی از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، نرخ سوخت صنایع، بهره مالکانه معادن و... به جای اینکه هر ساله در بودجه تعیین تکلیف شوند،برنامه‌ای بلندمدت (٥ تا١٠ ساله) تعریف شود تا امکان ترسیم افقی بلندمدت‌تر برای سرمایه‌گذاران فراهم باشد.

افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاری‌
وی با اشاره به اینکه بی‌ثباتی در سیاستگذاری‌ها و تغییر مکرر قوانین و مقررات، انگیزه‌ سرمایه‌گذاری‌ را تضعیف خواهد کرد، گفت: نکته دیگری که در بودجه ۱۴۰۳ باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، حجم تامین مالی دولت از محل انتشار اوراق است. بخشی از اوراق سنوات قبل هنوز سررسید نشده و انتشار اوراق جدید می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره شود و با افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها جذابیتی نخواهد داشت.

تعادل در انتشار اوراق
وی افزود: در شرایطی که بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته و به دنبال تثبیت نرخ ارز است؛ افزایش نرخ بهره در میان‌مدت انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و در بلندمدت، علاوه بر رشد نقدینگی، شاهد جهش تورمی و افزایش نرخ ارز خواهیم بود.از این رو، انتشار اوراق باید با دقت بیشتری انجام شود تا اقتصاد کشور مجددا دچار جهش‌های تورمی نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین