تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : 24239
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس مطرح کرد:

هدایت منابع مالی از بخش غیرمولد به تولید از مسیر بازار سرمایه

۰
plusresetminus
بازارهای سرمایه از طریق جذب منابع مالی و هدایت آن از بخش غیرمولد به بخش تولید و مولد، باعث افزایش گردش مثبت در رشد اقتصادی می‌شوند.
هدایت منابع مالی از بخش غیرمولد به تولید  از مسیر بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه در تمام دنیا مکانیزم خاص خود را دارد، طی مصاحبه ای گفت: بازار سرمایه در کشورهای توسعه یافته با رشد متناوب و همگنی فعالیت می‌کند و این امر تنها در گرو حمایت تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران آن کشور به منظور رشد تولید و سرمایه‌گذاری است چرا که افزایش و ارتقا کیفیت بازار سرمایه می‌تواند نقش مهمی در رشد رفاه ملی و درآمد کشور داشته باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس، تاکید کرد: با تحلیل و بررسی حوزه اقتصادی هر کشور می‌توان به این نتیجه رسید که جایگاه بازار سرمایه در هر کشوری چگونه است.
درخشان با بیان اینکه بازارهای سرمایه از طریق جذب منابع مالی و هدایت آن از بخش غیرمولد به بخش تولید و مولد، باعث افزایش گردش مثبت در رشد اقتصادی می‌شوند، عنوان کرد: بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه نقش حیاتی در بالا بردن میزان اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری در کشور دارند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: بازار سرمایه با جذب نقدینگی، هزینه تامین مالی را کاهش می‌دهد و باعث تشویق افراد به سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بازار سرمایه در بلند مدت، نقش حیاتی در رشد اقتصادی کشور دارد. البته برای رسیدن به این هدف نیازمند بازارهای مالی کارا هستیم.

تزریق امید و اعتماد
درخشان اظهار داشت: تزریق امید و اعتماد به بازار و پررنگ کردن نقش بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم توسعه یک اصل اساسی است.
نماینده مردم ایرانشهر خاطرنشان کرد: بازار سرمایه و تولید به یکدیگر بسیار وابسته‌اند بنابراین این بخش از اقتصاد کشور یعنی حوزه تولید باید از سوی بازار سرمایه تقویت شود. در سراسر جهان کشورها برای جذب منابع مالی، افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی خود می‌کنند چرا که این امر در بلند مدت باعث رشد فزاینده و مثبت اقتصادی به خصوص بخش مولد کشور می‌شود.
وی افزود: حوزه بازار سرمایه نیاز به حمایت و توجه تصمیم‌گیران اقتصادی و سیاسی چون دولت و مجلس دارد که در دولت سیزدهم نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین