تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : 24281
در شورای عالی بیمه تصویب شد

كلیات پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای فناور بیمه ای (اینشورتك)

۰
plusresetminus
کلیات پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای فناور بیمه ای (اینشورتک) در چهار صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی بیمه تایید شد.
كلیات پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای فناور بیمه ای (اینشورتك)
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، چهار صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی بیمه با موضوع بررسی پیش نویس آیین نامه تاسیس فعالیت شرکت های فناور بیمه ای (اینشورتک) و با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی و اعضای شورا برگزار شد.
دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای عالی بیمه از ابتکار عمل بیمه مرکزی در برگزاری پویش ملی استانی هفته بیمه قدردانی کرد و آن را کاری ارزشمند دانست.
وی همچنین عملکرد و برنامه های شرکت های بیمه در هفته بیمه به ویژه در استان ها را مثبت خواند و آن را گامی بزرگ در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه میان عموم مردم دانست.
شایان ذکر است در این جلسه پيش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های فناور بیمه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن از سوی اعضا تصویب شد.
لازم به ذکر است این آیین نامه با هدف حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سال گذشته در دستور کار معاونت طرح و توسعه قرار گرفت تا فصلی نو برای حضور شرکت های فناوری در صنعت بیمه با استفاده از ظرفیت فضای امن آزمون گری ایجاد شود. 
گفتنی است شرکت فناور بیمه ای ، شرکتی است که با استفاده از فناوری و نوآوری در راستای اهدافی مانند کاهش هزینه، کشف و پیشگیری از تقلبات، افزایش شفافیت، سهولت دسترسی و افزایش منفعت بیمه‌گر، مطلوبیت بیمه شده، بیمه‌گذار و ذینفع از طریق بهبود در فرآیندهای عملیاتی بیمه‌گری و با استفاده از طیف متنوعی از فناوری‌ها از قبیل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، زنجیره بلوک یا کلان داده اقدام به ارائه خدمت نموده یا محصولات جدید بیمه‌ای را در قالب مدل‌های جدید کسب‌وکار مانند بیمه همتا به همتا، مبتنی بر عملکرد و...  عرضه می‌کند. 
بر اساس این آیین نامه بیمه مرکزی به اینشورتک هایی که دارای طرح مربوط به فضای کسب و کار بیمه ای هستند، پروانه فعالیت می دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین