تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : 24787
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تسریع تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با تقویت بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توسعه بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، روند تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت پروژه‌ها افزایش می‌یابد.
تسریع تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با تقویت بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حسام‌الدین جعفری طی مصاحبه ای با اشاره به این که بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای به منظور حضور شرکت‌هایی با ریسک‌های بالا همانند دانش‌بنیان‌ها و شرکت پروژه‌ها طراحی شده، افزود: فرابورس با پذیرش «تپسی» و بورس تهران با پذیرش «شرکت پروژه‌ سوخت سبز» فعالیت خود را در این بازار به ثبت رساندند.
وی با بیان این که بیشترین بازدهی در سال‌های اخیر مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده، گفت: با توسعه بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، علاوه بر افزایش سودآوری و قابلیت نقدشوندگی بالای سهام، روند تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت پروژه‌ها با ارتقا سطح کیفی معاملات نیز افزایش می‌یابد.

تجارب سایر کشورها
جعفری، در رابطه با تجارب سایر کشورها در حوزه بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای اظهار کرد: در اکثر کشورها به شکل‌های مختلف بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذاران با سطح ریسک‌پذیری بالا می‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.
معاون سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند در پایان درباره اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ارتقاء بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حضور حداکثری شرکت‌ پروژه‌ها و شرکت‌های نوپا در این بازار می‌تواند ضمن افزایش دقت، سازوکارهای پذیرش را تسریع کرده و امتیازهایی از جمله افزایش دامنه نوسان و ساعت معاملاتی بیشتری را برای این بازار لحاظ کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین