تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : 25368

کاهش ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی متحدان آمریکا

۰
plusresetminus
غیر از اعضای بریکس، متحدان آمریکا نیز در حال کاهش ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی خود هستند.
کاهش ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی متحدان آمریکا
به گزارش صدای بانک از ایبنا به نقل از وبگاه Watcher. Guru، بریکس و تعدادی از کشور‌های در حال توسعه در حال کاهش دلار آمریکا در ذخایر بانک‌های مرکزی خود هستند.

آمریکا تریلیون‌ها دلار ارز، چاپ و آن‌ها را در سراسر جهان پرداخت می‌کند و تورم خود را به کشور‌های دیگر وارد می‌کند.

کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های عضو بریکس، خطر بدهی آمریکا را می‌پذیرند و با حفظ دلار در ذخایر خود، کسری بودجه این کشور را تأمین می‌کنند. اگر سایر کشور‌ها از احتکار دلار دست بردارند، ارز به آمریکا بازخواهد گشت که منجر به کسری بودجه در این کشور می‌شود.
 
 
کاهش ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی متحدان آمریکا

کاهش ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی متحدان آمریکا

اعضای بریکس در حال محدود کردن سهم دلار در ذخایر خود هستند. اکنون، متحدان آمریکا نیز به آرامی راه آن‌ها را در پیش گرفته‌اند. نگرانی اصلی متحدان آمریکا، بحران بدهی فزاینده ۳۴ تریلیون دلاری این کشور است که در حال خارج شدن از کنترل است.

بدهی ۳۴ تریلیون دلاری آمریکا فقط به کشور‌هایی آسیب می‌زند که دلار این کشور را در بانک‌های مرکزی خود ذخیره می‌کنند.

غیر از اعضای بریکس، فرانسه اولین کشور متحد آمریکا است که نگرانی خود را درباره بدهی کنترل‌نشده این کشور ابراز کرده است. هشدار فرانسه توجه سایر کشور‌های اروپایی را جلب کرده است و آن‌ها ارزیابی چشم‌انداز دلار آمریکا برای تجارت را آغاز کرده‌اند. بحران بدهی آمریکا به اقتصاد اتحادیه اروپا آسیب می‌رساند و دلار مسئول آن خواهد بود.

اعضای بریکس، کشور‌های در حال توسعه و متحدان آمریکا از مدتی پیش، کاهش استفاده از دلار برای تسویه پرداخت‌ها را آغاز کرده‌اند.

دلار آمریکا اکنون در کمتر از ۶۰ درصد تجارت جهانی استفاده می‌شود در حالی که استفاده از سایر ارز‌ها در معاملات جهانی، آهسته و پیوسته، در حال افزایش است.

نمودار زیر نشان می‌دهد که دلار آمریکا اکنون فقط برای ۵۸ درصد از معاملات جهانی استفاده می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین