تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : 25482

نیمی از معاملات خرد فرابورس در اختیار 5 صنعت

۰
plusresetminus
طی هفته گذشته بیش از نیمی از ارزش معاملات خرد بازارهای سهامی فرابورس در اختیار 5 صنعت بود.
نیمی از معاملات خرد فرابورس در اختیار 5 صنعت
به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات هفته منتهی به 27 بهمن‌ماه، ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان بود که بیش از 3 هزار 400 میلیارد تومان از این دادوستدها به 5 صنعت اختصاص داشت.
به این ترتیب که 5 گروه خودرو و ساخت قطعات، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات غذایی در مجموع 52 درصد از ارزش معاملات خرد را در فرابورس از آن خود کردند.
در این میان دو گروه خودرویی و انبوه‌سازی بیش از 27 درصد معادل یک هزار و 800 میلیارد تومان از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.
این گزارش حاکی است طی 4 روز معاملاتی هفته گذشته بیش از 27 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر 404 هزار میلیارد تومان در 2.7 میلیون نوبت، مورد دادوستد قرار گرفتند.
رتبه‌بندی بازارهای فرابورس نشان می‌دهد طی این مدت بازار دوم با معاملاتی به ارزش 4 هزار و 900 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را در میان بازارهای سهامی فرابورس از آن خود ساخته است. ارزش معاملات این بازار نسبت به هفته ماقبل 60 درصد بیشتر شده است.
همچنین بازار اول هم با معاملاتی به ارزش 2 هزار و 200 میلیارد تومان و بازار پایه با معاملاتی یک هزار 700 میلیارد تومانی، رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز طی این مدت دادوستد بیش از 395 هزار میلیارد تومان اوراق را تجربه کرد.
در این بازار 384 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی طی هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت. همچنین 11 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ثبت شد.
در این مدت 165 میلیارد تومان نیز اوراق تسهیلات مسکن مورد معامله قرار گرفت.
در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص کل فرابورس با افتی 2 درصدی در سطح 24 هزار و 869 به کار خود پایان داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین