تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : 25493
عضو هیأت مدیره بانك صنعت و معدن:

بانك‌های توسعه‌ای بر اساس بانكداری نسل چهار باید معماری كسب و كار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

۰
plusresetminus
بیژن اسدی عنوان داشت: مفاهیم و روندهايي همچون اينترنت اشياء، كلان داده ها، موبايليفيكيشن، هوش مصنوعي، بلاكچين، شخصي سازي، بانکداری باز، فين تك ها و بيگ تك ها، نسل جديد انساني (نسلz) و نسل جديد فناوري هاي ارتباطی وجود دارد كه بانكداري و خدمات مالي را تغيير داده و خواهد داد و ما باید هم زمان با این روند بانکداری جهانی به دنبال پیاده سازی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز آن و تغییر مدل کسب و کار بانک ها در داخل کشور باشیم.
بانك‌های توسعه‌ای بر اساس بانكداری نسل چهار باید معماری كسب و كار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بانك صنعت و معدن، يك بانك توسعه اي است؛ ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که رقابت براي اين بانك متصور نیست و در ضمن ملاحظاتي که براي بانك هاي تجاري خرده فروش  (retail commercial banks) وجود دارد، براي اين بانك مطرح نیست. اما بايد توجه داشت که در صورتي که این بانک بخواهد در نظام بانکي کشور مؤثر باشد و تجهیز منابع را از طرقی به غیر از منابع دولتي تحقق بخشد، بايد خود را آراسته به لوازم موفقیت در عصر پیش رو کند. بنابراين حرکت به سمت بانکداري آينده و نسل چهار براي بانك صنعت و معدن نیز يك ضرورت است. همچنین با توجه به انتظارات ذينفعان کلیدي بانك در زمینه بانکداري ديجیتال، به نظر مي رسد که الزام بیروني نیز در اين زمینه وجود دارد.
وی افزود: نکته ديگري که بايد به آن توجه کرد، اين است که توسعه بانکداري ديجیتال نبايد يك برنامه مجزا از برنامه هاي راهبردي بانك ها و همچنین يك ابتکار فناورانه تلقي شود، بلکه توسعه بانکداري ديجیتال بايد در محوریت سند راهبردي آنها قرار بگیرد و همچنین يك نقشه راه جامع با در نظر گرفتن تمام ابعاد ساختاري، فرهنگي و مقرراتي براي توسعه بانکداري ديجیتال آنان ترسیم شود که این امر در بانک صورت پذیرفته است. 
بیژن اسدی تأکید کرد: نکته مهم دیگر آنکه تأثیر تمام روندها براي يك بانك توسعه اي که متمرکز بر بانکداري شرکتي با تعداد مشتريان به مراتب کمتر از بانکداري خرد است، يکسان نیست. لذا بانکداري ديجیتال در بانك صنعت و معدن معناي يکتا و اختصاصي خود را داراست؛ هر چند ممکن است در برخي ابعاد (مانند افتتاح حساب غیر حضوری و پرداخت تسهیلات خرد) با بانك هاي تجاری خرده فروش مشابهت هايي داشته باشد. 
عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: بر اساس آنچه گفته شد با توجه به تعداد کم شعب این بانک ارائه خدمات غیر حضوری، پذیرش، انعقاد قرارداد، خرید سفته و پرداخت خصوصاً برای مشتریان حد اعتباری و سرمایه در گردش و توسعه خدمات غیر حضوری از طریق بانکداری باز ، تناسب و سفارشي سازي خدمات ارايه شده براي منتخبي از مشتريان و امکان ارايه خدمات بانکداري شرکتي به گونه اي که با مأموريت بانك توسعه اي هم افزايي داشته باشد در برنامه راهبردی بانک مورد توجه ویژه و در دستور کار قرار گرفت.
وی در پایان یادآور شد: بانک صنعت و معدن در کنار برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه های استقرار تحول دیجیتال، شرکت فناوری اطلاعات متعلق به خود را نیز تأسیس کرد که با توجه به الزامات تسریع پیاده سازی تحول دیجیتال شکل گرفته و یقیناً باعث بهبود در امر خدمت رسانی این بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتالی خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین