تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : 25517
معاون وزیر علوم با مهر مطرح کرد؛

توسعه درآمد و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان با رونمایی از سامانه جان

۰
plusresetminus
معاون فناوری و نوآوری وزیر با اشاره به اینکه سامانه جان در هفته‌های آتی به صورت رسمی رونمایی می شود، این سامانه را پلتفرم جدیدی برای توسعه درآمد و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.
توسعه درآمد و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان با رونمایی از سامانه جان
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر، خبرنگار مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران، سجاد محمد علی نژاد طی مصاحبه ای از رونمایی رسمی سامانه جان (مبادله محصولات دانش بنیان) در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: سامانه جان یا سامانه جریان اقتصادی نوین با نگاه توسعه حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه گردش مالی و اقتصادی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری راه اندازی شده است. در این سامانه واحدهای فناور و هسته‌های فناور می‌توانند محصولات خود را بارگذاری کنند و ارزیابی اولیه ورود این محصولات جهت بررسی نهایی توسط پارک علم و فناوری صورت می‌گیرد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان محصولاتشان را در سامانه بارگذاری کرده اند، گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ محصول در این سامانه ثبت و قیمت گذاری به صورت شفاف اعلام شده است.
محمدعلی نژاد با بیان اینکه بعد از رونمایی تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها با خوشه بندی که انجام شده، به راحتی می‌توانند نیازهای فناورانه خود را در این سامانه بارگذاری کنند، گفت: این سامانه در واقع یک پلتفرم فروش و توسعه درآمد و بازار شرکت‌های دانش بنیان است و یک نمایشگاه دائمی مجازی برای شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: هر فردی در هر جای کشور امکان دسترسی راحت به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان دارد و به راحتی می‌تواند با شرکت‌ها ارتباط برقرار کند و به سادگی نیازش را به فراخوان بگذارد و این سامانه در نهایت در توسعه اقتصاد دانش بنیان مؤثر است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به قابلیت جدیدی که به سامانه جان اضافه شده است توضیح داد و گفت: در سامانه توانیران (توانمندیها و اعلام نیازهای ایران) جزئیات پروژه‌ها ۳ ماه قبل اعلام می‌شود و در صورتی که محصولی وجود داشته باشد که در داخل تولید نشده باشد و در سامانه توانیران اعلام نشده باشد، دستگاه می‌تواند درخواست ارز برای واردات آن محصول کند. در همین راستا برای اینکه بتوانیم در کنار معرفی ظرفیت‌ها اگر محصولی در کشور تولید شده باشد، معرفی کنیم سامانه جان را به توانیران متصل کردیم و برخی شرکت‌ها اطلاعاتشان به سامانه توانیران انتقال پیدا کرده است.
محمدعلی نژاد خاطرنشان کرد: اگر نیازی وجود داشته باشد به میزان تولید محصول در داخل، تخصیص ارز کاهش پیدا خواهد کرد، یعنی اگر ۱۰ درصد یک محصولی در داخل تولید شود به اندازه ۹۰ درصد اجازه واردات داده خواهد شد. برای اینکه بتوان به صورت دقیق ارزیابی کرد که امکان تولید داخلی و تکنولوژی و فناوری مناسب وجود دارد، مجوز عمق ساخت توسط سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی که کارگزار وزارت صمت است داده خواهد شد و هر کدام از محصولات قبل از ورود به توانیران ارزیابی می‌شوند.
وی تاکید کرد: ما در کنار اینکه از تولید داخل حمایت می‌کنیم با اطمینان دنبال این هستیم توقفی در ارائه خدمات به مردم نباشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین