تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : 25778

۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران روی گسل ساخته شده است

۰
plusresetminus
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: در شهر تهران حدود ۱۴۰۰ ساختمان را از لحاظ ایمنی سازه و حریق مورد ارزیابی قرار گرفته است. ۱۵ درصد این ساختمان ها نیاز به مقاوم سازی ندارند و باید روند تخریب را آغاز کنند.
۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران روی گسل ساخته شده است
به گزارش صدای بانک از اقتصادآنلاین، محمدمهدی حیدری، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات این مرکز پرداخت و گفت: اولین موضوعی که در بحث کلان پروژه نهضت ملی مسکن دنبال شده بحث پایش سلامت ساختگاه ها از منظر مخاطرات زمین شناسی به ویژه فرونشست بوده، تا الان بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی پایش شده است و براساس نظرات فنی که مرکز صادر کرده این زمین ها الحاق شده است.
حیدری افزود: پرداختن به موضوع قانون مدیریت بحران و حرایم گسل، بحث ارزیابی ایمنی ساختمان های بلندمرتبه و حساس، بحث ارزیابی سیستم ها و فناوری های نوینی که می تواند به نهضت ملی مسکن کمک کند، بحث گواهی نامه فنی در رابطه با کنترل کیفیت محصولات ساختمانی، بحث آموزش و تدوین ۱۳۰ دوره برای جامعه مهندسین توسط مرکز دنبال و انجام شده است.
وی ادامه داد: در شهر تهران حدود ۱۴۰۰ ساختمان را از لحاظ ایمنی سازه و حریق مورد ارزیابی قرار گرفته است. ۱۵ درصد این ساختمان ها نیاز به مقاوم سازی ندارند و باید روند تخریب را آغاز کنند. این موارد به سازمان مدیریت بحران تهران منعکس شده است. همچنین ۳۳۰۰ ساختمان دیگر نیز در سال آینده مورد مطالعه قرار می گیرد.
حیدری تصریح کرد: ۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران روی گسل ساخته شده است.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موضوع دیگر مورد بررسی این مرکز را بحث مهم ناترازی انرژی اعلام کرد و گفت: ارقام مختلفی از سهم ساختمان در مصرف انرژی کشور مطرح می شود که ارقامی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد عنوان می شود. برنامه ریزی و مدیریت برای مصرف بهینه انرژی در ساختمان با سامانه پایش مصرف انرژی دنبال می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین