تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : 25880
رئیس کل بیمه مرکزی در نهمین همایش مالی اسلامی:

شركت بیمه اتكایی ملی تاسیس می‌شود

۰
plusresetminus
نهمین همایش مالی اسلامی صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد، روسای بیمه مرکزی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی و دیگر فعالان حوزه اقتصادی در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.
شركت بیمه اتكایی ملی تاسیس می‌شود
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر استادهاشمی در این همایش طی سخنانی از تاسیس شرکت ملی اتکایی خبر داد و گفت: صنعت بیمه کشور در این سال‌ها بسیار متاثر از تحریم های ظالمانه بوده و توانسته با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان خود از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کند.
وی افزود: در این سالها صنعت بیمه ایران توانسته با تشکیل کلوپ های p&i و کنسرسیوم های بیمه ای ریسک های موجود را بپذیرد و مانع از توفق فعالیت های اقتصادی کلان کشور شود.
رئیس کل بیمه مرکزی در این همایش بر ضرورت تاسیس شرکت ملی اتکایی تاکید کرد و گفت: ماهیت کار صنعت بیمه پذیرش ریسک است و برخی از کشورهای جهان عملیات اتکایی را نیز خود انجام می‌دهند که با توجه به تداوم تحریم ها علیه ایران‌، تاسیس شرکت اتکایی ملی برای ما بسیار ضروری است و مراحل تاسیس آن در حال بررسی است.
وی همچنین از اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه خبر داد و گفت: به منظور حمایت از حقوق بیمه گذاران و دسترسی بیمه گران به منابع حق بیمه در هنگام بروز خسارت نسبت سرمایه گذاری شرکت های بیمه اصلاح شد و بر  اساس آن امکان سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه در حوزه اوراق بازار سرمایه فراهم شد.
دکتر استادهاشمی همچنین از اتصال بیمه های عمر به صندوق طلا را از دیگر اصلاحات این آیین نامه دانست و گفت: به منظور ایجاد پویایی و حرکت به سمت محصولات و خدمات جدید بیمه ای، قابلیت سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه در کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را برای اولین بار ایجاد کردیم و امیدواریم صنعت بیمه بیشتر وارد فضای سرمایه گذاری شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین